Nokian RSI, VS Hakkapellita 4

Anbefalte innlegg

Skal handle meg nye dekk.. til Audi Coupe Quattro :evil:

Det står mellom disse 2:

-Nokian RSI. PIGGRFI

-Nokian Hakkapellita 4. PIGG

Jeg har kjørt med piggfritt før, og er meget godt fornøy med piggfritt.

MEN: Piggdekket er bedre på alle punkter ifølge MOTOR (Naf) sine tester. Untatt støy, noe som ikke har så veldig stor betydning.

så kommer det som er avgjørende:

Jeg kjører bilen min, slik alle andre kjører quattro : smil : Og tror ikke at piggene vil holde så lenge?? (ser for meg at noen piruetter tar knekken på piggene)

Prismessig har jeg fått et godt tilbud, og begge kommer til samme pris.

noen som har peiling? HJEELP!!! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører Hakka RSi på privatbilen og Hakka 4 på jobb, men selv om jeg da kjører på begge dekkene så betyr ikke det at jeg har noe sammenligningsgrunnlag, da min bil ikke har så veldig mye til felles med en Peugeot Expert HDi. Likevel så er disse dekkene noe av det beste du får i hver sin kategori (pigg/piggfritt) så det ender vel opp med en personlig referanse om hva du foretrekker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke kjørt på rsi, men jeg har hatt Hakka 4 på min S4.

(tung bil, mye motor og mye griskjøring...) -Så lenge du kjører inn dekkene skikkelig, sitter piggene som f¤%.. : rock :

Og dekket er helt rått på snø/is.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte på Hakka4 på tdi'en min, de står idag på en BMW 535 og piggene er der enda. Nokian har en anna løsning på piggene som gjør at de sitter bedre enn tilsvarende fra feks Continental.

På en bil med quattro som brukes jevnlig tror jeg likevel at jeg ville vurdert piggfritt. Skal du innimellom til Oslo eller TrHeim hadde jeg heller ikke vært i tvil: piggfritt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører på Hakka 4 og piggene sitter som fy.

Kjørte rolig å pent de første 500 km, og ikke fullt så rolig etter det :)

Har så langt jeg kan se ikke mistet en eneste pigg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte forgjengeren av de piggfrie (Hakka Q) på forrige bilen min, og jeg ble ihvertfall helt sikker på at det *aldri* skal monteres noe piggdekk på noen av mine biler..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører selv Hakka RSI på 90'en. Knalldekk! Tenkte det samme som deg, om piggene. Mulig de sitter som fy, men de blir fort slitt også,hvis du driver med mye griskjøring. Og hvis du dessuten kjører en del på asfalt (f.eks E6 e.l) så blir piggene fort borte. Og uten pigg, så er piggdekket en vits.

Piggfritt derimot, vil holde seg bra helt til det begynner å bli så mange år at gummien begynner å bli hard, uansett hvor slitt det er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører selv Hakka RSI på 90'en. Knalldekk! Tenkte det samme som deg, om piggene. Mulig de sitter som fy, men de blir fort slitt også,hvis du driver med mye griskjøring. Og hvis du dessuten kjører en del på asfalt (f.eks E6 e.l) så blir piggene fort borte. Og uten pigg, så er piggdekket en vits.

Piggfritt derimot, vil holde seg bra helt til det begynner å bli så mange år at gummien begynner å bli hard, uansett hvor slitt det er.

Takker for nyttige svar folkens..!!!

Ligger an til å bli RSI dekket ja : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen fordel med piggfritt er at det ikke er ulovlig å kjøre med dem etter påske og før 1.nov (eller rundtomkring den datoen). Jeg har RSi og er utrolig fornøyd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen fordel med piggfritt er at det ikke er ulovlig å kjøre med dem etter påske og før 1.nov (eller rundtomkring den datoen).

Det er lov å kjøre med pigg utenom disse datoene hvis det er behov for det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er lov å kjøre med pigg utenom disse datoene hvis det er behov for det.

Det er sant Per!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.