#1 Skrevet Desember 5, 2005 Har en Audi A4 2002 Modell (2.liter) Hadde denne på 60000 service i midten av spetember og har allerede fått varsel i computeren om at jeg har lavt oljenivå. Er ikke 1 liter olje på 4000 km veldig mye.. Møller sier at 0.5 liter per 1000km er innenfor grensene, men dette er vel ikke helt normalt eller?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 5, 2005 bilen din bruker jo mere olje enn en eldgammal volvo.. dette er ikke normalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 5, 2005 Har en Audi A4 2002 Modell (2.liter)Hadde denne på 60000 service i midten av spetember og har allerede fått varsel i computeren om at jeg har lavt oljenivå. Er ikke 1 liter olje på 4000 km veldig mye.. Møller sier at 0.5 liter per 1000km er innenfor grensene, men dette er vel ikke helt normalt eller?? En kompis av meg har samme bil med samme motor, og han fikk nylig totaloverhalt blokka mm på sin pga høyt oljeforbruk. Her i Tromsø har Audi forh. gjort dette med 3 slike motorer til nå. Er en feil med disse 2 literne. Undersøk dette så får du sikkert samme operasjon du og:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 5, 2005 En kompis av meg har samme bil med samme motor, og han fikk nylig totaloverhalt blokka mm på sin pga høyt oljeforbruk. Her i Tromsø har Audi forh. gjort dette med 3 slike motorer til nå. Er en feil med disse 2 literne. Undersøk dette så får du sikkert samme operasjon du og:) Dette er også blitt gjort på jobben. Jeg bytta motorblokka på en etter at den var forsøkt overhalt. Prøvde først honing av sylindre og skifte til stempelringer fra 1.6 FSI motoren, men det ble ikke bra. I første omgang skal det veies påfylt oljemengde på bilen din ifm oljeskift. Så kjører du ca 1000 km og olja tappes og veies på nytt. Slik finner man ut hvor mye den har brukt på de 1000 km. Hvis dette overskrider grensa som vw/Audi teknikk har satt skal det utbedres ved overhaling av motor eller skifte av motorblokk. Ta en prat med ditt lokale VAG verksted så kan det hende det løser seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...