#1 Skrevet Desember 5, 2005 Var en tur nede i stavanger i helgen og på veien ned merket jeg at det kom en ulelyd fra diffrensialen bak. Begynte å høre det ganske godt når jeg nærmet meg 90km/t. Ulelyden var der bare når jeg gav gass eller holdt jevn gass men lyden forsvant når jeg slapp gassen. Hørtes nesten ut som om sølvguttene satt i baksetet og sang:p Bilen er forresten en audi 80 2.0 16V quattro. Motorkoden er 6A, har ikkje girkasse og diff. kode for hånd nå, kan legge det ut når jeg kommer hjem.. Har også byttet girolje og diff. olje for ikkje så altfor lenge siden.. For meg virker det som om det er ett lager av ett eller annet lager som er gåent i diffrensialen, men hvilket? Så det jeg lurer på er om det er noen som har opplevd det samme og om det er en stor operasjon å bytte hvis det går ann? Hadde vært kjekt med en tegning over diff og hvilket lager det er:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2005 Differensial koden er AEC og girkasse AKU. (kan væra eg bytta om på dei:) ) Ingen så har vett noe?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2005 har en diff til salgs om det trengs. send en pm du. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 6, 2005 Sjekk at det er olje på den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 7, 2005 Ganske sikker det er olje på den.. Byttet den for ett par måneder siden. Tappet av alt olje og fylte på i hullet på siden til det begynte å renne ut igjen. Ingen lekkasjer eller noe i diffen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 30, 2005 Fant nettopp ut at det lekk litt olja ut oppå diffen, tror kanskje det har noe med at bilen ikke stod vannrett (bilen var jekket opp bak) når jeg fylte på oljen og at den leker ut utluftingshullet. Så også at på diffen at det stod ARS 25 040, men på merke i bagasjerom stod det AEC:confused: Ser at utvekslingen er like.. Noen som vet forskjellen på disse? Kan det ha noe med at støttene på diffen kan tas av?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 30, 2005 Det er nok lageret på pinjong akselen som er dårlig(akselen som gir inn i diffen) er mulig å skifte lager, men det må justeres med riktig "forspenning" ellers ryker det ganske fort igjen. Visst det kommer olje ut av utluftingspluggen så har du sikkert fyllt for masse olje pga bilen sto skeivt ved påfylling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 4, 2009 (endret) Gammel, tråd.. Men er det dette lagret det er snakk om? "pinjong akselen " http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=k2acoiyoadi1vj55axgtpz55&makeid=800002@Audi&modelid=1009347@S4%20&year=1993&cid=17@Drivetrain%20Parts&gid=7840@Differential%20Bearing 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...