Merkelig del på Audi cab!

Anbefalte innlegg

Noen sitter på en god forklaring hva den delen på bilde er for noe? Snakket med noen som mener det bare er et lodd for å få vekt bak i bilen. Denne delen sitter til høyre og heltbakerst og nederst i bagasjerommet sett bakfra. Under intriøret.

 

Eller er det noe støtt obsorberene ting ved kolisjon bakfra? Eller der hydraulikpumpe på de med el cab sitter?

 

Og vil det gjøre noe å fjærne denne 'dingsen'? Tenkte det kunne vært en fin plass å plassere et batteri :cool:

S2 og cab understell 038.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er antakeligvis svingningsdemperer som skal motvirke resonnanser i cabrio-karosseriet. På tysk heter delen "Tilgergewicht" - Altså "dempermasse". Det skal være en på hver side bak, og det er forskjellige deler for 4 og 6 sylindrede motorer - hvilket tyder på at der er egensvingningene fra motoren som skal korrigeres. NB! Dette er hva jeg tror ut fra "skolert gjetning" eller "intelligentes Raten" som det heter på tysk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, har lurt på dette selv, og kom vel til den samme slutningen.. Merkelig løsning, i hvertfall!! Men regner med at den _bør_ være der, tviler sterkt på at VAG slenger med noe som ikke er _helt_ nødvendig for å få bilen til å fungere!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, har lurt på dette selv, og kom vel til den samme slutningen.. Merkelig løsning, i hvertfall!! Men regner med at den _bør_ være der, tviler sterkt på at VAG slenger med noe som ikke er _helt_ nødvendig for å få bilen til å fungere!

 

F...n :( HAdde jo vært helt glimrene å hivd nedi et sånn gelé batteri der.

For batteri i motorrommet har jeg jo ikke etter min 'lille'ombygning. Men når man sier at det må være der, så får det vel det :(:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høh.. Du som kjører sååå mye på bane, og har byttet ut firer-banden med en s-motor kan vel kjøre noen runder både med og uten, for å se om du merker noen forskjell?? Er kanskje nok å sette et batteri der sånn vektmessig for å fikse balansen? Hmm.. Dette må du _forske på_, Hans Petter!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

visst svingningsdemperen er tilpassa etter motortype ,tror eg nok ikkje den har så stor funksjon når du har gjort så store endringer på bilen.

Det der er vel uansett ein "Komfort" del, og du er vel mest ute etter prestasjoner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at det er en på hver side ja, oppdaget dette på cabben til fattern..

 

De kalles "utligningsvekt" i familie albumet. Det er bare den på venstre side som er forskjellig med 6 sylindret maskin.

 

Jeg ville prøvd å hive de ut og tatt en test hvis du trenger plassen til viktigere ting: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel ikke være store krisen hvis du tar de ut og heller "utligner" med ett batteri :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De kalles "utligningsvekt" i familie albumet. Det er bare den på venstre side som er forskjellig med 6 sylindret maskin.

 

Det var en annen med cab som også da det til meg. Var noe utligningsvekt. Få litt tyngde bak. Audi er jo 'litt' framtunge:D Og med litt stereo bak så burde vel dette gå opp i opp. Bygger om stereo i cab'n. Kommer faktisk til å lette bilen med 80~100kg med stereo!!! samtidig som jeg beholder noe som kanskje spiller like bra :) Så var det jo om denne delen var så viktig.

 

Det var liksom her det var veldig greit å dumpe nedi et sånt Maxima gel.batteri. I forhold til vil koste meg å bruke 4 stk 6v gel batterier som jeg hjemmer andre steder i bilen og serie/parallell kobler for å få nok amperé timer ut av det.

 

Og hvis noen never komfort så er det oppskryt : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror denne enheten har en større funskjon enn bare å være dødvekt. Det er en grunn til at den er hengt opp slik den er, så jeg tipper at den har en funskjon som gjør at den demper vibrasjoner og svingninger i karroseriet, spesielt med taket nede. Jeg husker fra min Cabrio at jeg merket stor forskjell på bilens stivhet med taket oppe og nede.

 

Jeg tror ikke denne delen er kritisk for bilens oppførsel, den er nok på plass mere for komfortens skyld. Du kan jo derfor prøve å bytte den ut med et batteri, og se hva som blir resultatet. Men som sagt tidligere i tråden her; Audi har nok ikke installert denne for morro skyld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis man har el. tak ( det har jeg :) ) så står pumpa til taket der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant å denne duppeditten i helgen da jeg ribbet bagasjerommet...

har dere testet noe om den har noen fuksjon dere som har svart tidligere i denne tråden? vurderer å hive den ut om det ikke skulle ha noen særlig nytte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min cab var så ombygd at denne ikke hadde noe funskjon (hvis den var forbeholdt orginalt oppsett) at jeg heiv denne ut og plaserte batteriet nedi der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.