Anbefalte innlegg

Har bilen på verksted idag for å få satt inn manifoilen.

 

Jeg vet at den skal være bolt-on, men dem sa det var 2 pinner/skruer som dem måtte til passe selv. Da den var litt annerledes en orginal manifoil.

 

Dem måttte kutte pinnene/skruer får å få plass. Men visst dem kutter å ikke får skrudd dem helt inn, vil ikke det da leke eksos???: klø :

 

 

Den gamle jeg manifoilen hadde en STOR sprekk.

 

Er det noen som vet om jeg blir til å merke noen forskjell fra den ødelagte til den nye manifoilen???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 av pinne boltene i toppen blir for lange ja. De kan kortes ned eller man kan bestille de som skal være der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 av pinne boltene i toppen blir for lange ja. De kan kortes ned eller man kan bestille de som skal være der.
Det gjorde jeg tidligere idag ;) Det var 3 pinnbolter som var kortere fortalte han jeg bestilte av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er en skikkelig drittjobb, skiftet manifoilen selv tideligere i høst, tror det er 4 pinnbolter som må kappes, og det er en fordel å ta av oljefilter saken, det er sykt trangt å komme til når du skal skru på Rs2`en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E gla jeg slipper å skru!

 

Verkstedet har nå brukt 2 dager. Får bilen tilbake imorgen kl 09!!

 

Men e d noen som vet om det blir no mer effekt av dette?

 

Mer respons, bedre lyd...........?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du ikke har noen enorm turbo, så tviler jeg sterkt på at du kommer til å merke noen forskjell,

 

2 dager på manifold?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

at man får 15hk mer på en standard motor uten å gjøre annet enn å bytte manifoild har jeg liten tro på. Det du derimot vil merke, spesiellt hvis du hatt eksoslekk før turbo før , er at du vil får mer respons dvs mindre turbolag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg brukte 7 timer fra jeg begynte til jeg var på testkjøring så 2 dager på verksted er bare lureri, ellers merket jeg ingen forskjell fra den gamle med mye sprekker i til den nye, utenom all eksoslekken var borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var endelig RS2 Manifoilen i bilen!!!!

 

Ble litt mer kostbart enn det jeg hadde beregnet, men sparte nesten 10 000 fra et møller verksted.

 

Lyden ble mye bedre!

 

Men det beste er å slippe de Turbolegge. Nu dra den jevnt fra 2100 omd.

 

Nå trenger jeg bare ny turbo + div tilbehør! Noen som har forslag?

Har nå 3" eksos hele veien med racekat, chip. Trenger ingen MONSTER Turbo som går til 8000 hesta:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Men det beste er å slippe de Turbolegge. Nu dra den jevnt fra 2100 omd.

 

en ting jeg lurer på når jeg leser inlegget ditt er hvorfor har audi laget en manifoil som gir mere lag? Hvorfor blir den bedre med en RS2 manifoild :confused:

 

Edit: fixa quote

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet egentlig ikke, men det var ei ganske stor sprekk i manifoilen.

 

Da turboen for mindre eksos, så regne æ me det tar lengere tid for at den kommer..... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en ting jeg lurer på når jeg leser inlegget ditt er hvorfor har audi laget en manifoil som gir mere lag? Hvorfor blir den bedre med en RS2 manifoild :confused:

 

Edit: fixa quote

Det blir ikke noe merkbar forskjell når det gjelder turbo-lag, men teoretisk skal en RS2 manifold være bedre. Pga mindre motstand for eksos-pulsene, da spesielt fra sylinder 1 & 5, hvis jeg husker korrekt.

Merket bedre flow på høye turtall, kjører da med 1,5bar (1,0bar ved 7000rpm).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en ting jeg lurer på når jeg leser inlegget ditt er hvorfor har audi laget en manifoil som gir mere lag? Hvorfor blir den bedre med en RS2 manifoild :confused:

 

Edit: fixa quote

RS2 manifolden har mye bedre flow enn org. S2/4/6 manifoldene. Du får mye mere markant femmer lyd med RS2 manifold også :tilber:: rock : Det pga at alle 5 sylindrene går sammen i en istedenfor den orginale som er litt annerledes utformet slik at det blir "2+3" for å si det enkelt. Jeg måtte gå over til grenrør pga den turboen jeg kjøpte hadde T3 flens.....så jeg solgte RS2 manifolden min igår : smil : grenrøret kommer med bussen fra Trondheim klokka 2325 : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, får du noen gang noe bedre sprut i den der gamle bilen din Pål???

Du har jo hat 1000 prosjekt no og kjører fortsatt orginalt, hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, får du noen gang noe bedre sprut i den der gamle bilen din Pål???

Du har jo hat 1000 prosjekt no og kjører fortsatt orginalt, hehe

Ja det kan du si.....var å hentet grenrøret mitt for 10 min siden. Så nå har jeg alt som skal til. Bare å montere nå,men må lodde på nye ledninger til coilene mine først. Bilen har begynt å fjuske igjen,akkurat slik som sist.: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir ikke noe merkbar forskjell når det gjelder turbo-lag, men teoretisk skal en RS2 manifold være bedre. Pga mindre motstand for eksos-pulsene, da spesielt fra sylinder 1 & 5, hvis jeg husker korrekt.

Merket bedre flow på høye turtall, kjører da med 1,5bar (1,0bar ved 7000rpm).

 

Og så skal sjansen for å brenne syl. 1 og 5 være mindre, men da kreves det _i hvertfall_ en større turbo, ellers får du kun placebo-effekt. Men jeg kjøper den motstandsteorien, det _ser_ i hvertfall bedre ut sånn løsningsmessig!

Jeg hadde en strøken, sprekkfri orig.manifold, og byttet til en sliten sprukken RS2-sak. Men den trutner brukbart når den blir bare litt varm, så det er helt OK. Tipper det går masse ut gjennom wastegaten uansett, så det er ikke der problemet ligger! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.