Problem med Starter på Golf IV.

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

I den siste tiden har jeg opplevd at starteren på damas Golf IV henger litt igjen ved starting av motoren.

Venskelig å forklare, men du hører at den ikke klarer å trekke seg vekk liksom. Du hører en lyd som gradvis forsvinner, tar max ett par sekunder før lyden er vekk så det er ikke lange tia det er snakk om, men det høres ikke pent ut.

 

Er det mulig å smøre denne på noe vis? Det er vell ikke mye arbeid å ta den av i håp om at den kan smøres opp. Nå skal det sies at jeg ikke er noe særlig kløpper til å skru noe særlig, men er det ikke par tre ledninger inn på den samt noen skruer/bolter som holder starteren? : flau :

 

Er det noen som har vært borti dette før eller?

 

På forhånd takk.

Thor!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør kunne greie å se alle boltene ganske greit. Er vel i utgansgspunktet 2 bolter med 18mm skruehode som holder starteren, pluss noe annet småtteri som må skrus vekk. Ikke veldig komplisert. Husk å ta av batteripolen før du skrur løs ledningene på starteren. Smør den stanga som stikker ut av starteren og starterdrevets opplagring eller bytt hele starteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært inne på tanken om å bare bytte hele starteren, men vet at det koster en del for en ny starter.

Kan vell være en fordell å kople fra batteriet ja ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Fikk du fikset dette? Evt. hva gjorde du?

 

 

Min henger bittelitt og har hørt om dette å smøre opp starteren, men har ikke peiling på hva det vil si....

 

 

Takknemlig for tips og råd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort noe med dette enda, nei. Tenker det blir til sommeren at vi bytter den. Vist den holder så lenge da : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.