Defekt kjølevannsintrument på S2

Anbefalte innlegg

Er det noen andre her som har hatt dette problemet? Har fått inntrykk av at flere er plaget med dette. Er det instrumentet, føleren eller konstanteren bak instrumentet som er grunnen til dette "80 syndromet"? Irriterer meg gul å grønn snart på den nåla som bare ligger der flatt nede, stiger av og til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på jeg og, min følger somregel med, men av og til står den bom stille. S2 93 mod.

Speedoen og avogtil, men et lite dunk så er den fin igjen. Sikkert en dårlig kontakt bak der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nesten henga meg på denne jeg også.. Har samme problem med at nålen stiger bare litt, men tempen på varmen inn i bilen er normal.. Så det jeg tror er at det mest sannsynlig må være instrument eller føler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen andre her som har hatt dette problemet? Har fått inntrykk av at flere er plaget med dette. Er det instrumentet, føleren eller konstanteren bak instrumentet som er grunnen til dette "80 syndromet"? Irriterer meg gul å grønn snart på den nåla som bare ligger der flatt nede, stiger av og til...

 

akkurat samme problemet her og.....: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig dette problemet her. Vi er 3 stykker med foskjellige typer Audi 80 på jobben som har dette problemet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig dette problemet her. Vi er 3 stykker med foskjellige typer Audi 80 på jobben som har dette problemet!

 

Er ganske merklig ja, alle har samme feil med at nålen ikkje vil opp, men tempraturen er "fin" ellers? Ingen som har løsning på dette? Slik jeg forstår det så er d nødt til å være instrumentet eller føler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytta føler jeg,hjalp ikke,så er nok i instrument ja,er vell ganske vanlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min ellers så strøkne 80 (som er til salgs: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=35703) har samme problem. Dessuten tilsvarende problem med bensinmåleren (tanken er tom når viseren så vidt har nådd rødmerket).

 

Jeg kjøpte bilen av en kamerat som er Audi-mekaniker, og som hadde forsøkt å løse problemet med bl.a. bytte av følere. Så min ukvalifiserte gjetning er instrumentfeil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen andre her som har hatt dette problemet? Har fått inntrykk av at flere er plaget med dette. Er det instrumentet, føleren eller konstanteren bak instrumentet som er grunnen til dette "80 syndromet"? Irriterer meg gul å grønn snart på den nåla som bare ligger der flatt nede, stiger av og til...

 

Jeg hadde akkurat samme symptom paa min 3B motor. Jeg byttet multitempgiveren og alt var i orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem på min (91 s2). Loddet over punktene bak på instrumentet og nå funker allt som det skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg en ny føler for ca 1500 hos møller : bh :

 

Fungerer fremdeles ikke !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får dra fram loddebolten og gå over punktene på instrumentet før det blir innkjøp av ny føler:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problem på min også. En kamerat(tidl. audi-mek) gikk over loddepunktene( spenningskonstantene....??) bak på instrumentet(alle sammen) UTEN at det ble bedre av det.....skjønt riktignok gikk nåla opp noen ganger....etter en par dagers tid, for så å legge seg hêlt til ro der nede....

 

Byttet også føler/giver (brukt del) uten at dêt hjalp...

 

Nå har jeg satt i en annen motor så da får vi se om det fortsetter med den.

 

Vil da legge inn et eget instrument under rattstammen eller no og koble dette direkte på giver/føler for å ihertfall ha litt koll på temp....grr..: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også samme problem (-91 S2). Jeg byttet først multitemp føleren uten at det hjalp. Byttet deretter kontakten(og kabelskoene) til multitempen og da har det funket siden. Husker ikke akkurat prisen men det var ikke mer enn en hundrelapp eller to på VAG.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg en ny føler for ca 1500 hos møller : bh :

 

Fungerer fremdeles ikke !

 

WOW! jeg betalte ikke mer enn ca 4-500 paa moeller.

Det var for en multitempgiver for 3B motor. Den nye typen har 3 tilkoblingspinner istede for fire, ja det skal vaere slik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også samme problem (-91 S2). Jeg byttet først multitemp føleren uten at det hjalp. Byttet deretter kontakten(og kabelskoene) til multitempen og da har det funket siden. Husker ikke akkurat prisen men det var ikke mer enn en hundrelapp eller to på VAG.

 

Hvor ligger denne multitemp føleren eventuelt dele nummer? Har selv 6A motor, vet ikke om det er den samme delen på denne men jeg vil tro det..

 

Hvis det ikke fungerer å lodde på bak på instrumentet så får jeg prøve å bytte kontakten til giver hvis jeg finner den:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får bare hive meg på jeg også da! Samma problemet her...

Gidder ikke kjøpe en giver til 1500.- for ingenting... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer at den nye har tre pinner, den jordes via huset ikke egen jordkabel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...den jordes via huset ikke egen jordkabel

 

Det gjorde den gamle også, men den gamle hadde 12v inn pga. et kretskort inne i bryteren. Den nye har bare "dumme" brytere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stussa også litt på dette ,dro tilbake til møller for å forsikre meg om at den var riktig ettersom min gamle hadde 4 kontakter og den nye hadde 3..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har også dette problemet, hva skal man måle på hvilke pinner på sensoren når vannet er kaldt hvis den er ok?

 

Hvor sitter denne sensoren? på 2,3 10v sugemotor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har alle her fått fikset temp.målerene sine:) ? hvis dere klarte og fikse det så si ifra a?og hvordan dere gjorde... har lyst til å få fikset min jeg og men begynner og gå tom for ideer: bh :

må jo egentlig være no ganske simpelt: klø :

 

har prøvd med ny multitemp giver (den med 3/4 ledninger)

byttet den transistoren bak på intrumentet i blå sokkel

sjekket over printplate uten å finne feil..

 

må nesten begynne og måle på noe nå.. har noen tips? hvor og hva jeg kan måle?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.