#1 Skrevet Desember 6, 2005 Hei, Siden vinteren er i gang, så vurderer jeg å gå til anskaffelse av en motorvarmer til bilen, og eventuelt også en kupevarmer. Har hørt litt rundt tidligere, men husker ikke helt hva jeg kom frem til. Fikk et prisoverslag fra et verksted idag på motor- og kupevarmer ferdig montert på 4417,-. Dette inneholdt da; MONTERE MOTORVARMER: 1 287,50 MOTORVARMERELEMENT: 557,81 LEDNINGSETT og MINIPLUG: 461,13 MONTERE KUPEVARMER: 482,81 FORGRENINGS-SETT: 690,63 KUPEVARMER 1400/800 WATT: 636,44 FROSTVÆSKE GRØNN G48 3 LITER: 194,40 Er snakk om DEFA-produkter alt sammen. Det er også inkludert 15% rabatt på alt utenom arbeid og frostveske. Noen formeninger om dette..? Er dette dyrt heller normal pris..? Har ikke helt funnet ut om jeg trenger kupevarmer i tillegg, og utifra det jeg kan se, så kan koster kupevarmeren 1800 kroner ekstra (montering, forgreiningssett og selve kupevarmeren)..? Tenkte å høre på Mekonomen en dag hvor mye de skulle ha, mener dem sa 2300 (eller 3200) forrige gang jeg spurte, men husker ikke helt hva jeg spurte om, så like greit å spørre en gang til. Kan høre hos Møller også, men de er vel generelt dyrere igjen..? Flott om noen har erfaringer eller noen tips. Gjelder en VW Golf 3 1996-modell på 1,8 liter bensin.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2005 Hei, Siden vinteren er i gang, så vurderer jeg å gå til anskaffelse av en motorvarmer til bilen, og eventuelt også en kupevarmer. Har hørt litt rundt tidligere, men husker ikke helt hva jeg kom frem til. Fikk et prisoverslag fra et verksted idag på motor- og kupevarmer ferdig montert på 4417,-. Dette inneholdt da; MONTERE MOTORVARMER: 1 287,50 MOTORVARMERELEMENT: 557,81 LEDNINGSETT og MINIPLUG: 461,13 MONTERE KUPEVARMER: 482,81 FORGRENINGS-SETT: 690,63 KUPEVARMER 1400/800 WATT: 636,44 FROSTVÆSKE GRØNN G48 3 LITER: 194,40 Er snakk om DEFA-produkter alt sammen. Det er også inkludert 15% rabatt på alt utenom arbeid og frostveske. Noen formeninger om dette..? Er dette dyrt heller normal pris..? Har ikke helt funnet ut om jeg trenger kupevarmer i tillegg, og utifra det jeg kan se, så kan koster kupevarmeren 1800 kroner ekstra (montering, forgreiningssett og selve kupevarmeren)..? Tenkte å høre på Mekonomen en dag hvor mye de skulle ha, mener dem sa 2300 (eller 3200) forrige gang jeg spurte, men husker ikke helt hva jeg spurte om, så like greit å spørre en gang til. Kan høre hos Møller også, men de er vel generelt dyrere igjen..? Flott om noen har erfaringer eller noen tips. Gjelder en VW Golf 3 1996-modell på 1,8 liter bensin.. Tenker du å droppe kupevarmer for 1800 kroner ekstra har du ikke hatt kupevarmer før.. Har full warm up i bilen min (blir jo noe det samme om du setter tidsur på stikkontakta) og det er rett å slett deilig å komme ut å kjøre på jobb om morran.. I dag hadde det snødd ganske mye og varmeren hadde stått på en time ca og nesten all snøen var borte på rutene.. Ikke is-skraping eller noe.. Så det er iallefall en god investering.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2005 Får det selv installert til uka. Prisen jeg betaler på Møller for samme pakke; DEFA motor- & kupévarmer ferdig montert, er 3.600,-. Mener dette er prisen de tar, og ikke kampanjetilbud, e.l. Ta en telefon og hør! Terje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 6, 2005 Hehe, syns 1800 er mye ekstra bare for kupevarmer.. Bruker sjeldent bilen tidlig på morgenen, men klart det hadde vært greit å slippe å skrape og sette seg i varm bil.. Men om Møller tar 3600 for den jobben, så er 4400 med 15% rabatt litt dyrt..? Skal innom Møller igjen i slutten av uka, kan høre med dem da, samt Mekonomen hvor mye dem skal ha for samma jobben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 9, 2005 Var innom Mekonomen idag, de skal ha rundt 4500 for jobben, minus rabatt på rundt 150 spenn (bare rabatt på deler). 2500 for motorvarmer, og rundt 2000 til for kupevarmer, alt ferdig montert og klart til bruk. Så da går Mekonomen ca opp i opp med det andre tilbudet jeg fikk. Var innom Møller, men glemte å høre om dem skulle ha 3600 for både motor- og kupevarmer ferdig montert.. Om så, så er jo disse billigst, noe som egentlig forundrer meg ganske mye fra tidligere erfaringer.. Kan stikke innom igjen imorgen igjen også, dersom ikke noen kan bekrefte eller avkrefte at dette er en fellespris for alle Møller-avdelinger rundt om.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 11, 2005 Noen som vet om Møller har standardpris på 3600 for montering av motor- og kupevarmer ferdig montert..? Kan stikke innom imorgen, men skulle gjerne visst det idag.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 12, 2005 Da var det montert både motor- og kupevarmer i Golfen.. Møller sitt tilbud på 3600 ferdig montert var selvsagt gått ut, så da ble det Mekonomen sitt for rundt 4500 minus litt rabatt. Mangler selvsagt skjøteledning, så har ikke fått testa herligheten enda, men gleder meg vertfall. Så da var bare neste problem å finne parkeringsplass, uten å måtte stå i gata (litt trangt om plassene her, gitt).. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 12, 2005 Da var det montert både motor- og kupevarmer i Golfen.. Møller sitt tilbud på 3600 ferdig montert var selvsagt gått ut, så da ble det Mekonomen sitt for rundt 4500 minus litt rabatt. Mangler selvsagt skjøteledning, så har ikke fått testa herligheten enda, men gleder meg vertfall. Så da var bare neste problem å finne parkeringsplass, uten å måtte stå i gata (litt trangt om plassene her, gitt).. Grattis! Kommer ikke til å angre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 12, 2005 Tenker du å droppe kupevarmer for 1800 kroner ekstra har du ikke hatt kupevarmer før.. Har full warm up i bilen min (blir jo noe det samme om du setter tidsur på stikkontakta) og det er rett å slett deilig å komme ut å kjøre på jobb om morran.. I dag hadde det snødd ganske mye og varmeren hadde stått på en time ca og nesten all snøen var borte på rutene.. Ikke is-skraping eller noe.. Så det er iallefall en god investering.. En garasje gjør samme nytten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 12, 2005 En garasje gjør samme nytten. En garasje med varme ja.. min står i garasje den oxo akkurat nå.. Men er jo ikke veldig mye varmere inni der enn ute.. Edit: For snø og is gjør garasjen nytte ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 12, 2005 Grattis! Kommer ikke til å angre! Takktakk.. Håper ikke det, nei.. Skal bli bra å komme ut til varm bil fremover, spesielt med de temperaturene Gjøvik har.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 13, 2005 Er det termostat på kupeviftene, eller blåser denne varme så lenge jeg har strøm koblet på..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 13, 2005 Er det termostat på kupeviftene, eller blåser denne varme så lenge jeg har strøm koblet på..? Blåser vel varme så lenge de står på.. Iallefall alle jeg har vært borti.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...