#1 Skrevet Desember 6, 2005 Disse dekkene, Kleber Dynaxer er gått 3 sesonger, sånn ca 35-40.000 km. Dette ser ut til kun å ha skjedd på 3 av dekkene, det fjerde ble nemlig byttet etter kun 2 måneder, da kona kjørte litt på felgen etter en punktering. Har stått på en Passat stasjonsvogn. Dekkene var kjøpt som nye, ikke regumierte. Disse tre dekkene er alle slitt på samme måte, på innsiden mot bilen,har banen begynt å løsne. Mønsteret i dekkene tilsier at de hadde gått en sesong til. Det kan se ut som om noe har subbet innat dekkene, noe som egentlig er umulig, da dette ikke kan ha skjedd på de tre dekkene. Hva sier ekspertisen? Kan dette virkelig ha vært nye dekk? For lavt eller høyt dekktrykk? Manglende forstillingskontroll, eller noe skjevt i styring/aksler Eller rett og slett noen skikkelige drittdekk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2005 Jeg vil gjette på at den trenger en firehjulskontroll. Det der tyder på at enten Camber eller spissing (eller begge) er "way off" synes jeg det ser ut som. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2005 Har du senket bilen uten å justere spissingen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 6, 2005 Neida, dette er en helt vanlig kjerringkjørt bil. Og som sagt, så er det på 3 av dekkene. Det fjerde dekket hang litt vanskelig til da jeg så dette, men dette dekket er uansett ikke fra samme "batch" som de tre første. Men av det jeg kunne se, så var ikke dette fjerde dekket slitt slik som disse tre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 6, 2005 Kan jo prøve å reklamere, men jeg regner med at butikken sier at du ikke har korrekt 4-hjulskontoll. Eller kanskje de prøver seg på at du har feil 3 hjulskontroll: haha : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 6, 2005 Trenger nok en justering der ja.. Men reklamering på dekkene er bare å glemme tenker jeg. Dekk i dag går ikke noe særlig mer enn 30-40.000 km før det er på tide å skifte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...