#1 Skrevet Desember 6, 2005 Hei! Prøvde å starte bilen min for første gang på et par dager. Den startet på første forsøk som alltid, men soppet også (som den også alltid gjør) Dette gjor jeg et par ganger før jeg ga opp. (dette er altså vanlig) Så byttet jeg til vinterdekk på den, og når jeg da skulle starte den, virket det som det ikke var tenning/bensin. Legger nå merke til at det ikke durer i bensinpumpa når jeg vrir på tenninga. Hva kan dette ha seg? Prøvde å slepe bilen i gang men det hjalp ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2005 Sjekket sikringene? Mener at releet til bensinpumpa også har ei sikring. Evt. så kan det være selve releet som er gåent. Hiv deg under bilen og mål terminalene på pumpa... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 6, 2005 Funnet ut at bensinpumpen fungerer og jeg sette strøm fra batteriet og at releet slår inn og jeg setter strøm på det. Men releet slår ikke inn når jeg skrur på tenninga. Hva kan være galt? Kontakten fra + til releet som er brudd på. Evnt sikring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 6, 2005 Sjekket sikringene?Mener at releet til bensinpumpa også har ei sikring. Evt. så kan det være selve releet som er gåent. Noen som vet hvor denne sikringen er? ER jo sikring nr 5 som står at den er til bensinpumpa, men er den også til releet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 7, 2005 Røsk ut releet og mål nedi der om du får +12v via tenning der når du skal ha det og om 12v fast er der. Det kan være releet som er ødelagt. Er dette kompatibelt med noen av de andre releene? Husker ikke i farta. Isåfall kan du bytte om for å sjekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 7, 2005 Røsk ut releet og mål nedi der om du får +12v via tenning der når du skal ha det og om 12v fast er der. Det kan være releet som er ødelagt. Er dette kompatibelt med noen av de andre releene? Husker ikke i farta. Isåfall kan du bytte om for å sjekke. Tenkte jeg kulle prøve å finne ut om det kom strøm inn til releet i dag. Det jeg lurer på er om det skal være konstant 12v noen plass og hvor det skal komme strøm når jeg slår på tenninga. Etersom hva jeg skjønner av releet, så skal det være konstant inn på ett av de store flatstiftene (er 2 store og 2 små 67 heter releet og er blått) og når jeg skrur på tenninga skal det komme styrestrøm inn på en av de tynne som så slår på en bryter inni releet som gjør at strømmen går igjennom releet og baover til pumpa. Riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 7, 2005 Var å kjøpte nytt relè nå. Til en pris av 360. kr Nå kommer det iallfall klikke lyd ut av releet men pumpa går ikke. Ettersom at det er 2 sett med + og - bak til pumpa er det lite sansylig at det er brudd i ledningene. Noen som har et forslag til hva som kan være galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 7, 2005 Sjekk jording! Vesentlig billigere med en kabelsko enn en ny pumpe (noe jeg fant ut etterpå). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 7, 2005 Sjekk jording! Vesentlig billigere med en kabelsko enn en ny pumpe (noe jeg fant ut etterpå). hvilken jording snakker du om da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 7, 2005 Den til pumpa. Holder med en liten meter jord-ledning, prøv å legg den under baksetet f.eks. Den originale jordingen går helt frem i en pølse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 7, 2005 Den til pumpa. Holder med en liten meter jord-ledning, prøv å legg den under baksetet f.eks. Den originale jordingen går helt frem i en pølse. Det er høytrykkspumpa under bilen det er snakk om her. Ikke den som er i tanken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 7, 2005 Da snakker vi om akkurat samme pumpe ja... Den til over 4.000 kr hos Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 7, 2005 Da snakker vi om akkurat samme pumpe ja... Den til over 4.000 kr hos Møller. OK. På hvilken måte kan jeg koble til jordingen på ledningen/kontakten da? La merke til at det var litt lite isolasjon på ene ledningen til pumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 7, 2005 Jording kan du jo ta hvor som helst fra, bare det er god kontakt med karrosseriet. Først kan du feilsøke med et multimeter og høre om det i det hele tatt kommer signal fra jordingskabelen. Gjør det ikke det, er det enklest å bare kappe jord-kabelen i passelig avstand fra et jord-punkt, trykke fast en kabelsko, og forhåpentligvis durer pumpa i vei. Fungerer for meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 7, 2005 Jording kan du jo ta hvor som helst fra, bare det er god kontakt med karrosseriet. Først kan du feilsøke med et multimeter og høre om det i det hele tatt kommer signal fra jordingskabelen. Gjør det ikke det, er det enklest å bare kappe jord-kabelen i passelig avstand fra et jord-punkt, trykke fast en kabelsko, og forhåpentligvis durer pumpa i vei. Fungerer for meg Fant ut hva det var. Var sikkert dårlig kontakt en plass. tok inn og ut releet og sjekke litt rundt omkring med multimeter. Når jeg satt inn i ijen releet, fungere begge pumpene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 7, 2005 Håper det forblir slik også da:) Var litt vanskelig å finne feilen hos meg, siden feilen ikke var kontinuerlig. Antar at festet til jordingskabelen var noe mongo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...