Smøre øvre bærekule (T4)

Anbefalte innlegg

Eg har prøvd å lese litt på nett om skifting av desse bærekulene og funnet ut at dette er ting som passar bedre å ta når jula er over og betaltfor for denne gang. Løysinga mi blir då å sprøyte inn olje/grease i den kula som knirka.

 

Er det nokon her som veit kva som då hadde vert best å sprøyte inn?(Tenker då på kor flytande dette skal vere. 556, grease eller noko midt imellom)

 

Og er det nokon som kjenner til at desse kulene har låst seg heilt og/eller knekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen erfaring med smøring. Kanskje drivknutefett?

 

Jeg har byttet mine øvre bærekuler for tre år og 50 tkm siden og nå må de byttes igjen (neste uke). Mumle mumle.

Men de sa på verkstedet at det ikke er direkte farlig å kjøre med defekte øvre bærekuler, de vil ikke løsne el.l. Sliter vel kanskje på andre deler i forstillingen? Og så sliter det på sjåføren......

Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da jeg var lærling på møller brukte vi teflon spray på kuler på a4 og a6 som knirka i påvente av ny time og skifting var lærling akurat da det var som værst med aksjoner på forstiling på a4 a6 stakk hull med ei nål i mansjeten og stakk slangen på sprayboksen inn i hullet og dusja på samtidig som en svingte på rattet tror kulne dine ska være veldig slitt hvis de skal detter fra verandre at de låser seg trur jeg det ikke er no fare for

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk låne bil med svigers, og ringte derfor og bestilte bærekule og sånt verktøy til å få den gamle ut. Satte framenden på støttebukka men drøya heldigvis med å plokke ned, for delane kom aldri. Så då sprøyta eg inni nåkke sykkelolje som eg ikkje veit heilt kvifor eg hadde liggande, skrudde sammen igjen, og no kan eg late som om alt er bra vist eg vil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.