Rar lyd bak og bilen går ikke som den skal..

Anbefalte innlegg

Go morgen folkens..

Har merket en slags rar lyd bak og stusser på om det kan være bensinpumpen. Lyden er så vanskelig å beskrive, men kommer f.eks når jeg skal ta av samt at den noen ganger kan høres når jeg kjører og noen ganger ikke. Noen som vet om hvilken lyd bensinpumpen lager dersom den begynner å bli dårlig??

 

Og ang det at bilen ikke går som den skal er den at når jeg idag lå i en bratt oppoverbakke (5 gir og 100km/t) og trykte inn gassen så er det pulsering på turbotrykket og effekten kommer og går. Har også vært på noen langkjøringer og kjørt hardt enkelte steder, men plutselig når jeg skal kjøre forbi så bestemmer den seg for å gå i nødmodus : bh : Er ikke bestandig dette skjer, men det skjer plutselig. Trenger ikke å gi mye gass heller for at dette skal skje og er ikke bestandig jeg har mer en 0,5 bar heller når det skjer..

 

Den feilmeldingen som kommer opp er; 17743 P1335 Engine Torque Monitoring 2 Control Limint Exceeded

Og for de som har autohidden så kan dere se at det er noe med at enkelte komponenter rundt gasspjeldet som ikke samarbeider helt e.l.

 

PS: Magnetventilen er ny og av typen J, og lmm kan det være noe med, men er ikke helt sikker.

 

Håper det er noen vise personer her som kan hjelpe meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang fusking/rykking syns jeg det høres ut som om det er magnetventilen for turbotrykksregulering som er gåen jeg men. Har ikke peil på VAG-com, men på apparatet på jobben ville det vel stått noe sånt som: Ladetrykksbegrensning, Maks ladetrykk overskredet. Er vel kanskje det den teksten du har vil si også?

 

Gåen bensinpumpe låter som det den er. En elektromotor ala RC bil, elektrisk tannbørste eller noe sånt, men vil antakelig ha litt varierende lydstyrke avhengig av belastningen på pumpa. Litt lyd er det hele tida, men som regel ikke så mye at man hører den inni bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at denne lyden kommer også idet jeg vrir om tenningen og da høres den GODT.. (akkurat som en el motor bare veldig kraftig) Men det er noen ganger jeg hører den og noen ganger ikke. Men visst denne pumpa leverer litt dårlig, vil ikke man merke det på bilen at den vil dra litt bedre pga at den får en magrere blanding, og når den så klarer å pumpe bensinen så detter effekten litt ned igjen.. Eller blir det motsatt??

 

Og når bilen får denne magre blandingen så kan det jo hende at det er årsaken til at jeg får den feilmeldingen. .?

 

Er bare så rart at det skal være magnetventilen som kødder når den er helt ny..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.........Men visst denne pumpa leverer litt dårlig, vil ikke man merke det på bilen at den vil dra litt bedre pga at den får en magrere blanding, og når den så klarer å pumpe bensinen så detter effekten litt ned igjen.. Eller blir det motsatt??..........

 

Det vil nok heller bli slik at hjernen tenker "ånei nå får jeg for lite bensin.. jaja da kutter jeg bare litt på lufta, tenninga og ladetrykket da..." Altså går i nødmodus..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.