Termostat bytte på en (c4) a100 2.8 -91

Anbefalte innlegg

Hvor ligger den og er det noe hokus pokus å bytte?

 

Takker for svar..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...

 

Som jeg fryktet:-(

 

Så ikke så enkelt ut, men det er vel bare å gyve på....:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer på om jeg skal skifte termostat jeg også, får ikke varme på motoren, bare når den står i ro på tomgang klarer den å komme seg opp på rundt 90 grader c.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rører seg bare litt noen ganger nåla mi:-(

 

Ringte til Audi sentrum for å høre om pris på regreim bytte,tenkte å bytte den samtidig, og de skulle da ha 6500.- er ikke det litt vel mye?

 

Jobben tok 4.5 timer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobben tok 4.5 timer...

 

Tror vel ikke du bruker så lang tid hvis du gjør det selv engang.

Dette er en meget enkel jobb. Bare husk og merke kammer før du tar av reimen (så du slipper spesialverktøy).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg byttet termostat med stoor hjelp fra Knut Arne: vinke :

 

MEN!

Det er alltids et men..: gråter :

 

Starta opp bilen, tempmåleren viste grader for 1. gang på år og dag. passerte 90* og jeg stoppet da bilen. Måtte fylle på med mere frostveske.

Starta så opp bilen igjen og den fordømte måleren har igjen sluttet å røre på seg: bh : : bh :

 

Hva er galt med min kjære Audi??: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har lufta kjøleanlegget godt nok og får det til å blåse varmt inne i bilen, er vel antakelig temperaturføleren defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt varme kommer, men ikke mye. Slik var det og før jeg bytta termostat...: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skifta du vannpumpa da du bytta reg.reim? Sirkulerer vannet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta verken reg. reim eller vannpumpe. vannet sirkulerer ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg redd jeg ikke har fler tips gitt. Merkelig det der.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg redd jeg ikke har fler tips gitt. Merkelig det der.: klø :

 

Thanks anyway!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært ute me sleda nå og det VARMER!!:) Hehe..

Men nåla ligger på null så må nok bytte tempføleren og tenker jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel og være instrumentet. Har litt av samme problemer selv. Nåla ligger på alt fra 60 til ca 85 under kjøring. Har prøvd å bytte føleren, men det var ikke den hos meg. Termostaten er også byttet. Vet bare ikke helt hva jeg skal gjøre med instrumentet for å sjekke det: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det ble ordning til slutt. :D

 

Tempgiveren bytta pappa selv på denna, den var og gåen. Så har ingen tips der, men siden han gjorde det selv kan det ikke være vanskelig. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt trangt og jævlig nedi der, men det er fullt mulig å gjøre det selv. Du må ta av røret fra lmm til innsuget. Og da er det så vidt du får to hender nedi der. Er den firepolte på høyre sida som er giveren til innstrumentet har jeg fått beskjed om. Det sitter en tempgiver på høyre og en på venstre side.

Tempgiver.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og da virket instrument nåla også: rock :

 

Men den legger seg på ca. 95/96 grader.. Skal den ikke legge seg på 90?

Eller er det litt forskjell på de ulike modellene: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvagjordde du for å få den til å funke, har ikke skiftet termostat på min enda, vurderer det ilag med regreimskifte.

det blir varmt inne i bilen men tempnåla ligger jo på 50 eller 60(langt nede iallfall)

kan ikke huske at oljetemp blir noe høyere heller.

 

kanskj skifte tempføler jeg da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var den firepolte giveren på høyresida?

 

Og til Lars, det kan virke som om du har et liggnende problem som meg. Er den aldri over 50/60? Jeg har ihvertfall fast oljetemp. Nåla ligger på streken mellom 60 og 120? (eller 130: klø : ) Er det 90 grader den streken viser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var den firepolte giveren på høyresida?

 

Og til Lars, det kan virke som om du har et liggnende problem som meg. Er den aldri over 50/60? Jeg har ihvertfall fast oljetemp. Nåla ligger på streken mellom 60 og 120? (eller 130: klø : ) Er det 90 grader den streken viser?

 

Har du tilsvarende oversiktsbilde over termostat til A3 1,8 fra '96? Motorkode er AGN... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tilsvarende oversiktsbilde over termostat til A3 1,8 fra '96? Motorkode er AGN... : rolleyes

 

Off topic. Sjekk Her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off topic. Sjekk Her

 

Sorry!! Ikke meningen å stjele denne tråden ;) Takker og bukker!! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme symptomene. Jeg har aldri sett på det som noe problem for det blir varmt. Men min og viser bare 90 etter den har stått i ro en stund på tomgang, Sjelden no særlig mer enn 70 under kjøring... Oljetempen min tor jeg er for høy...den ligger nesten alltid på nesten 130...! er ikke det litt drøyt?

 

2,2 5 syl 136hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.