#1 Skrevet Desember 8, 2005 Som topic sier har jeg en skrapelyd bak på min '99 A4 B5. Lyden høres godt når jeg kjører veldig sakte (5 - 10km/t) Kan høres ut som noe ligger innpå bremseskiven da lyden forandrer seg når jeg drar litt i brekket. Veldig tanknemmelig for tips ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 8, 2005 Hvordan er det med bremseklosser bak da? Er som regel mer slitt på innsiden enn utsiden. Har også en tendens til å ruste fast og ligge inntil skiva hele tida. Da er det fort kvelden på de klossa. Burde evt høre det hver gang du bremser da men.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 8, 2005 Skal se på klossene i helgen. Er ikke så lenge siden jeg kjøpte bilen, så er usikker på hvor langt de er kjørt med. Hvor mye klaring skal man ha imellom klosse og skive sånn ca? Og hvis det viser seg at de ligger inntil, finnes det da noen gode triks for å få løsnet de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 8, 2005 Skal se på klossene i helgen. Er ikke så lenge siden jeg kjøpte bilen, så er usikker på hvor langt de er kjørt med. Hvor mye klaring skal man ha imellom klosse og skive sånn ca?Og hvis det viser seg at de ligger inntil, finnes det da noen gode triks for å få løsnet de? Er så lite klaring at det vil du ikke kunne se da klossen skal ligge helt inntil og kanskje subbe litt. Lav subbelyd da du dreier hjulet rundt. Bør også være minst 3mm belegg på klossen. Hjulet skal kunne snurres lett rundt uten antydning til at det lugger eller går tungt. ( Har du quattro må du regne med større motstand i og med at akslingen skal dras rundt ) Om det viser seg at de sitter fast, demonterer du og får løsnet klossene. Rengjør klossene og annlegget på bremsesadelhuset godt og smør kobberfett eller bremsepasta på de flatene der den ligger an. IKKE inn mot skiva selfølgelig. Klossen skal kunne tas ut og inn med finga da det er fjærene i bakkant som vil presse de fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...