Ujevn bensinfordeling 2.3 NG

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har handla inn '88 Audi 90 med 2.3 liters motoren med motorkode NG.

Problemet er at den såvidt rusler på tomgang og har null drag.

 

Tidligere eiere har feilsøkt på det elektriske i omtrent et år. Jeg plukket av innsuget, tok ut dysene og laska pumpa. Det er kun dyse 2 som har pen dusj, nr 5 ikke noe i det hele tatt. De tre andre har 4-5 tynne stråler fra dyse.

 

Jeg bytta om dyse nr 2 og 5, uten at det ble no forskjell. Så problemet ligger i fordeleren.

 

Er det noe å reparere i luftmassemåleren eller bør man bare få fatt i en ny brukt en? Har også tenkt å få målt leveringstrykket til pumpa, bare for å utelukke den helt. Men da hadde vel dysene gitt lik stråle, bare for svak?

 

Ikke at man trenger Quattro i Ålesund nå, men vil ha den på veien asap. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et par-tre komplette innsprøytninger liggende som du kan få låne og prøve deg frem med. KE III jetronic suger...:dødhest:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cool! Hadde tenkt å få målt bensintrykket før jeg handla inn nye (brukte) deler, men kan jeg låne for å prøve så er jo det like fort gjort. Fordeleren er demontert uansett.

 

Ringer deg sikkert i morra.

 

Allerede begynt å modde bilen. Etter 3 dager. (Ny pers?)

Antenna er borte, den lekre spoileren er borte og emblemene som lå i en pose skal ikke på igjen.

Bilde(13).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe ja skal bli artig å se hvordan denne bilen blir seendes ut til "slutt" ;) Hvis ikke du får orden på K-jeten såer det vel bare å bygge om til 2,2 20v turbomotor : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HYSJ! :)

 

Tenke høyt: "fjerne dørhåndtakene i dørene bak, og sveise de inn forann. uten nøkkelhull.. hmmm...."

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.