Anbefalte innlegg

Har fått litt myk bremsepedal her.. Luftet alle 4 og kom et par luftbobler.. Funka en dag så var det det samme.. Var veldig dårlig bremsevæske så jeg så har kjøpt ny og skal skifte ut all væska snart.. Noen som vet hva som kan være problemet her? Pedalen synker ikke når jeg holder den inne..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være vogga bak som er rustet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være vogga bak som er rustet

 

Har hatt av begge calipperne bak og de glir lett om det er det du mener?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg skiftet ut den gamle bremsevæska til ny og luftet hele dritten.. Ble en helt annen bil.. ;) Var nok litt dårlig den som var der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:confused: Apropo er det noen som vet hvor man får kjøpt lufteverktøy til å sette på trykklufta? Har brukt en tidligere der man bare kan trykke så kommer veska ut fra nippelen men finner det ikke igjen noen steder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... Ser ikke ut som det har blitt noe bedre.. Fungerte kjempebra den første uka her.. Bruker ikke bilen ofte så merket det ikke før i helga igjen.. Da har den stått litt (en uke ca) og nå er den myk igjen.. Hva kan det skyldes?? Luftet bremsene her en dag sist uke og da kom det litt luft bak på førersiden.. Da ble det bra litt igjen... Skjønner ikke hva som er galt.. Ikke noe lekasje jeg kan se og pedalen er hard når jeg har pumpa en gang...

 

Dette er "mat" for deg Bent Owe.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he....spørs om jeg kan hjelpe deg noe der Håkon. Du har vel i grunnen prøvd det jeg ville foreslå mht luft og om bremsene henger på.

 

Hvordan er det med skiver og klosser da? Noe slitt? Hvis f.eks skiva er skeivt slitt kan det jo være at klossene blir liggende for langt unna skiva hvis du skjønner. Var borti en a3 på jobben som var slik og der ble ALT bortsett fra selve røra forsøkt skiftet uten hell. Den er slik enda og det er nå 2 år siden. Hadde derfor vært moro om du/vi fant en løsning på din.

 

I aller værste fall kan det jo hende det er selve bremsepumpa di som har en defekt slik at den har en innvendig lekasje. Ikke godt å si uten å bytte den da men....Ingen flere forslag enda desverre, men skal forhøre meg litt på jobben om det er noen som har noen tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he....spørs om jeg kan hjelpe deg noe der Håkon. Du har vel i grunnen prøvd det jeg ville foreslå mht luft og om bremsene henger på.

 

Hvordan er det med skiver og klosser da? Noe slitt? Hvis f.eks skiva er skeivt slitt kan det jo være at klossene blir liggende for langt unna skiva hvis du skjønner. Var borti en a3 på jobben som var slik og der ble ALT bortsett fra selve røra forsøkt skiftet uten hell. Den er slik enda og det er nå 2 år siden. Hadde derfor vært moro om du/vi fant en løsning på din.

 

I aller værste fall kan det jo hende det er selve bremsepumpa di som har en defekt slik at den har en innvendig lekasje. Ikke godt å si uten å bytte den da men....Ingen flere forslag enda desverre, men skal forhøre meg litt på jobben om det er noen som har noen tips.

 

Tror ikke det skal være noe enormt med slitasje på klossene.. Ganske jevnt slitt mener jeg å huske.. Men da vi skiftet hele bremsevæska var det luft i den venstre bak.. Når problemet kom tilbake og vi luftet var det oså litt luft i den venstre bak.. Bilen trekker også ujevnt når jeg tråkker inn bremsepedalen første gang, men når jeg trykker den inn med en gang etterpå og får hard pedal bremser den jevnt.. Så har en liten mistanke om at det er noe med venstre bak.. Men skjønner ikke hvordan luft kommer inn... Når vi lufter kommer luftbobla med en gang omtrent..

 

Hadde vært supert om du kunne hørt litt på jobben.. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være møkk, rust e.l lignende i luftnippelen på den calipperen kanskje. Slik at den ikke tetter ordentlig? Burde vel lekke væske i så fall men..Mulig det kan være skade på o-ringen som tetter for bremsestempelet. Er støvmansjetten hel da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være møkk, rust e.l lignende i luftnippelen på den calipperen kanskje. Slik at den ikke tetter ordentlig? Burde vel lekke væske i så fall men..Mulig det kan være skade på o-ringen som tetter for bremsestempelet. Er støvmansjetten hel da?

 

 

 

Har ikke sjekka så veldig.. Men virker ikke som det er noe lekasje.. foran manglet det den hetta over nippelen, men hadde ut nippelen og blåste den opp igjen.. Er vel å få noe sånt rep-sett til calipperne? O-ring og sånn mener jeg... Kanskje lurt å skifte det i første omgang.....?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en mulighet det ja. Ganske sikker på at det finnes rep sett til calipperen din. Skal prøve å huske å sjekke det i morra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en mulighet det ja. Ganske sikker på at det finnes rep sett til calipperen din. Skal prøve å huske å sjekke det i morra.

 

 

Høret toppers ut! Litt kjedelig å pumpe trykk for å få bremsa skikklig.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste her har tro på at du bør begynne med rep sett til calipperen. Det har delenr 8d0 698 671 og koster 220.00 kroner. Da følger det med o-ring for bremsestemplet og støvkappe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste her har tro på at du bør begynne med rep sett til calipperen. Det har delenr 8d0 698 671 og koster 220.00 kroner. Da følger det med o-ring for bremsestemplet og støvkappe.

 

 

:tilber: Takk for hjelp.. Da skal jeg få kjøpt det og sett på en dag her.. Kommer tilbake når jeg får skifta det.. Men ting tar tid her, så blir ikke de første dagene.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestilt rep.sett og henter det på torsdag.. Så da blir det skifte enten torsdag eller fradag... eller i helga... Noen smarte tips som er greie å ha med eller går det greit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått rep-settet.. Ser ut som det er til begge sidene også.. Får se om jeg gidder å skifte på begge da... :) Er det noen tips eller er det bare å ta ut å sette sammen? Bør det hones noe inni der?

DSC02825.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten oppdatering her..

 

Skiftet de pakningene i calipperne bak og lufta igjen.. Ble bra i noen dager, men ble dårlig igjen.. Begynte å bli litt slitekant på skivene foran så jeg kjøpte skiver og klosser rundt om og byttet alt som var nå i forrige uke.. Da jeg luftet igjen kom det ganske mye luft i den venstre bak.. Etter det har det fungert bra foreløpig og ser faktisk ut som pedalen holder seg bra.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.