vinterlagring av s2, tips..

Anbefalte innlegg

noe jeg bør gjøre før jeg setter den bort: gråter : . Skal bygge litt motor + div karosseri. Skal ta av dekka og sette bilen på bukker. og passe på å starte den en gang i uka. noen som har meninger om hva som bør gjøres for at ting ikke skal bli ødelagt?

takker for svar!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eh... Hvorfor starte den en gang i uka?

isåfall blir det en dyr vinter med tanke på at motoren bør gå seg skikkelig varm før du stopper den......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, den skal stå et et verksted/garasje (oppvarmet) skal starte den med tanke på pakningene. hvis jeg ikke starter den på flere måneder vil kanksje pakningene ryke når jeg skal ut å bruke den igjen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 gang i uka trenger du nok ikke, starter Mc'n ca 1 gang i mnd. Har ikke blitt noe problemer av det..........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor må man starte den i hele tatt i løpet av vinteren? Noen som har en teknisk begrunnelse ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Så lenge den står med vann og olje på bilen, skal det ikke være noe prb. Sørg for å bytte olje før du setter den bort, og kjør den god og varm så all fuktighet fordamper, så går det sikkert bra. Kobler du av alle injectorene kan du heller dra den på starteren til oljetrykket kommer en gang annenhver måned eller noe, men Supraen min står hele vinteren _stille, på hjula_ uten å ta noe større skade av det. Starter på første på våren uansett. Toyota, det da.. ;) Litt kanter på dekka den første kilometeren, så jevner det seg.. Tror dette med vinterlagring var større problemer før, og i hvertfall når du har varm garasje! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.