passende felg dim ur quattro?

Anbefalte innlegg

hva dimensjoner/innpress dekk dim er fint på ur q. vil da ha hjulet helt til skjermkanten. prøvde med noen 7,5x17 et 35 tror jeg det var... men kom for langt inn... kan tenke meg noen 16 el 17 tommere, men hvilke et og dekkdim har dere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Original dimensjon fra 85 er 8x15 ET24 og 215/50-dekk. Dette passer nok også på biler tidligere enn 85, men der er original dimensjon 6,5x15 og 195/65-15. Har hørt det er forskjell bak på disse årsmodellene, men det kan jeg ikke bekrefte eller avkrefte. Selv har jeg 8,5x17 og 235/45-17 dekk, noe som er litt i største laget, både med tanke på høyde, bredde og der tilhørende subbing..Men med stivere dempere enn jeg har i dag tror jeg det skal gå greit å kjøre med dette videre på sommeren også. Men: Det sporer, mye! :)

edit: på sommerfelgene (BBS RS) er det ET 30.

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva dimensjoner/innpress dekk dim er fint på ur q. vil da ha hjulet helt til skjermkanten. prøvde med noen 7,5x17 et 35 tror jeg det var... men kom for langt inn... kan tenke meg noen 16 el 17 tommere, men hvilke et og dekkdim har dere?

Hva er alt dette maset om urq? Kjøpt bil eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp!!!! skruing i mange år nå!! hehe.. men må vel rekke å bli ferdig før deg;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann og gratulerer med den rette bilen.

Original ET24(8" felg) er det som gjelder om du skal fylle skjermene godt. Men da er dekkvalg avgjørende for om det vil subbe eller ikke. 215/50/15 er ikke så lett å oppdrive lenger, så mange bruker 225/50 på originalfelgene. Du bør ikke overskride org. rulleomkrets mer enn dette om du går for større felger, og vil du ha bredere dekk enn 225 så bør felgene sitte lenger inn.

Selv har jeg "forska" mye på dette og kommet frem til at Ronal originalfelgene er det som gjør seg aller best. Andre alternativer for å holde "stilen" er hvite femeika rallyfelger a la Compomotive eller skrudde racingfelger a la BBS. Eller helst alle tre så du kan variere litt;)

(PS: Eivind, når skal vi få se bilder av flaket ditt?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(PS: Eivind, når skal vi få se bilder av flaket ditt?)

Bilder av flaket mitt kommer snart ;) skal ta endel bilder før jeg "klipper" skiltene 31. desember...skal ta bilder med vinterfelger og sommerfelger da. da blir bilen stående til oppussing på ubestemt tid og ubestemt budsjett. Mao, bilen blir ikke å se på veien før alt er 110%...

Forøvrig finnes det en tråd om bilen allerede; http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=27731&highlight=urquattro

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, Kjøpt deg urquattro Helge? Gratis da :glad:

Jeg må få komme ut til deg en dag og få kikka litt på den;) ?

Hva med noen bilder?

Ang felger så er det som min venn Audun sier at 8" et 24 som er tingen på disse får ut få fylt ut:)

Jeg kjører på org 8x15" et 24 med 225/50-15 på min urquattro(hvit perlemor)

Og 8x17" compomtive et 24 med 215/40-17 på min 90 med urq skjermer

Vi hørs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer! Da må jeg komme å ta en titt.

Ikke vær frekk ang. prosjektet mitt. Bilen skal være klar til 17.mai..

Koster mye penger og tid å bli barnefar skjønner du....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for tips angående dimensjoner! sikler veldig etter noe motorsportlignende ja! compomotive mo står høyt oppe, eller hvite azev. men egentli synd innpresset for de jeg fikk med ikke passet, for de hadde kledd den bra de og.

anggående uren så er den allerede ombygd, så har derfor ikke dårlig samvittighet over å sette i trimma 20v, osv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.