Anbefalte innlegg

Hei, har bestemt meg for å prøve 17" på min Audi 80. I følge tabeller og flere dekkfirmaer er det 225/45 som passer best til min bil. Et dekkfirma mente dette vil bli for stort og ville subbe. Er det noen som har prøvd denne dimensjonen som vet om den passer eller ikke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har bestemt meg for å prøve 17" på min Audi 80. I følge tabeller og flere dekkfirmaer er det 225/45 som passer best til min bil. Et dekkfirma mente dette vil bli for stort og ville subbe. Er det noen som har prøvd denne dimensjonen som vet om den passer eller ikke?

Om du har B4-karosseri så vil dette gå bra så lenge du ikke har mye senk eller veldig dårlige dempere. På b3-karosseri må det nok litt jobbing til...hehe :)

mvh

Ew

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Eivind

Har b4 ja. Bilen er vel senket rundt 40mm. Skal snart montere nye dempere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Eivind

Har b4 ja. Bilen er vel senket rundt 40mm. Skal snart montere nye dempere

Da skal det gå bra, om du ikke har ET-verdi under 35 på felgene. Hadde 60/40-senk på coupe'en jeg hadde med 8x17 ET45 225/45-17 og det touchet såvidt noen ganger, men ikke noe skader som følge av det.

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går det med 225-45-17 uten senk, eller med 40/40 senk på orginal dempere? Burde jeg gå for 225-45, eller burde jeg velge noe mindre? Er litt usikker på hvor god stand demperene er i.. Er noen ulyder i de bak når jeg kjører over fartshumper..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen? Tror ikke jeg skal senke bilen med det første.. bør jeg gå for 215-45-17 eller 225-45-17 eller en annen dim.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruke en dekk-kalkulator og finn ut hvilke dekk i 17" som er nærmest originaldekket i rullningsomkrets. Hvis du vet at du senere kommer til å utføre en hissig senk på bilen så ville jeg ha valgt et dekk som i alle fall ikke har større diameter enn de originale.

Ligger du mye på motorveien i 100+ er det også behagelig å ikke ha for småe dekk fordi turtallet stiger en tanke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På B4 blir det 225/45-17 som er riktig. Går helt fint så lenge man ikke senker ekstremt. Om man senker mye er det bedre å heller gå ned i bredde og opp i profil enn å redusere rullediameteren, da mindre hjul ser dumt ut og er ubehagelig å kjøre med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut.. har ingen planer om å senke mer enn 40/40 så da går jeg nok for 225-45 ;) Takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.