#1 Skrevet Desember 11, 2005 Sitter i ei lita klemme i og med at tannhjulene på kammene på min 9A (2L 16V) motor er helt utslitte. Har liggende en topp fra KR (1,8L 16V)motor. Fikk et tips for en tid tilbake om at KR topp passer rett på 9A blokka. (skulle vist få litt flere hester) Bruker hele innsuget fra KR`n + toppen. Men... Skal jeg bruke reimhjulet fra KR eller 9 a? Fordeler og eksosmanifoil? Trenger info om hva som trengs. Har en hel KR motor liggende i deler. TRENGER BILEN PÅ MANDAG: oppgitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 11, 2005 Sitter i ei lita klemme i og med at tannhjulene på kammene på min 9A (2L 16V) motor er helt utslitte. Har liggende en topp fra KR (1,8L 16V)motor. Fikk et tips for en tid tilbake om at KR topp passer rett på 9A blokka. (skulle vist få litt flere hester) Bruker hele innsuget fra KR`n + toppen. Men... Skal jeg bruke reimhjulet fra KR eller 9 a? Fordeler og eksosmanifoil? Trenger info om hva som trengs. Har en hel KR motor liggende i deler. TRENGER BILEN PÅ MANDAG: oppgitt Ta en titt på tannhjulene på kr-motoren din så tenker jeg du får en overraskelse.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 11, 2005 Ta en titt på tannhjulene på kr-motoren din så tenker jeg du får en overraskelse.... Kan du ikke fortelle meg overraskelsen da, så slipper jeg å kjøre 2,5 mil får å bli overrasket Ser i AKTE at reimhjulene har forskjellig delenr. Så da går jeg ut i fra at de ikke er like. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 11, 2005 Har ikke kammene foran meg her nå, men er det noen som vet om det er mulig å flytte bare tannhjulene fra KR-kammene over til 9A kammene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 11, 2005 Overraskelsen er vel at tennene ikke er spisse KR drevene heller. De ser slitt ut orginalt sammenlignet med tannhjulene på f.eks en sykkel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 11, 2005 Overraskelsen er vel at tennene ikke er spisse KR drevene heller. De ser slitt ut orginalt sammenlignet med tannhjulene på f.eks en sykkel. Stemmer som Sverre sier ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 11, 2005 Overraskelsen er vel at tennene ikke er spisse KR drevene heller. De ser slitt ut orginalt sammenlignet med tannhjulene på f.eks en sykkel. Er jo klar over det da... Sammenlignet med tannhjulene fra kr-kammen, så er det nesten ikke tenner igjen. Høydeforskjellen på topp og bunn er vel ca 1 - 1,5mm:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 11, 2005 Noen bilder. Den med høyest tenner er fra KR`n. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 11, 2005 Så et av 9A... Mente å huske at de var enda verre i går, så det er vel litt mere enn 1 - 1,5mm høydeforskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 11, 2005 Men er det ingen som vet om det er mulig å flytte over tannhjula fra KR til 9A kammen? Her er jo en låsesplint. Bare å presse av og på??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...