HASTER! Topp fra KR motor på 9A motor

Anbefalte innlegg

Sitter i ei lita klemme i og med at tannhjulene på kammene på min 9A (2L 16V) motor er helt utslitte. Har liggende en topp fra KR (1,8L 16V)motor.

 

Fikk et tips for en tid tilbake om at KR topp passer rett på 9A blokka.

(skulle vist få litt flere hester)

Bruker hele innsuget fra KR`n + toppen.

Men... Skal jeg bruke reimhjulet fra KR eller 9 a?

Fordeler og eksosmanifoil?

 

Trenger info om hva som trengs. Har en hel KR motor liggende i deler.

TRENGER BILEN PÅ MANDAG: oppgitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter i ei lita klemme i og med at tannhjulene på kammene på min 9A (2L 16V) motor er helt utslitte. Har liggende en topp fra KR (1,8L 16V)motor.

 

Fikk et tips for en tid tilbake om at KR topp passer rett på 9A blokka.

(skulle vist få litt flere hester)

Bruker hele innsuget fra KR`n + toppen.

Men... Skal jeg bruke reimhjulet fra KR eller 9 a?

Fordeler og eksosmanifoil?

 

Trenger info om hva som trengs. Har en hel KR motor liggende i deler.

TRENGER BILEN PÅ MANDAG: oppgitt

 

Ta en titt på tannhjulene på kr-motoren din så tenker jeg du får en overraskelse....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en titt på tannhjulene på kr-motoren din så tenker jeg du får en overraskelse....

 

Kan du ikke fortelle meg overraskelsen da, så slipper jeg å kjøre 2,5 mil får å bli overrasket : rolleyes

Ser i AKTE at reimhjulene har forskjellig delenr. Så da går jeg ut i fra at de ikke er like.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke kammene foran meg her nå, men er det noen som vet om det er mulig å flytte bare tannhjulene fra KR-kammene over til 9A kammene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overraskelsen er vel at tennene ikke er spisse KR drevene heller. De ser slitt ut orginalt sammenlignet med tannhjulene på f.eks en sykkel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overraskelsen er vel at tennene ikke er spisse KR drevene heller. De ser slitt ut orginalt sammenlignet med tannhjulene på f.eks en sykkel.

 

Stemmer som Sverre sier ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overraskelsen er vel at tennene ikke er spisse KR drevene heller. De ser slitt ut orginalt sammenlignet med tannhjulene på f.eks en sykkel.

 

Er jo klar over det da... Sammenlignet med tannhjulene fra kr-kammen, så er det nesten ikke tenner igjen. Høydeforskjellen på topp og bunn er vel ca 1 - 1,5mm:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder. Den med høyest tenner er fra KR`n.

9A og KR kamm.JPG

KR kamm.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så et av 9A... Mente å huske at de var enda verre i går, så det er vel litt mere enn 1 - 1,5mm høydeforskjell.

9A kamm.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det ingen som vet om det er mulig å flytte over tannhjula fra KR til 9A kammen?

Her er jo en låsesplint. Bare å presse av og på???

Låsesplint på kammen.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.