Ujevn tomgang Golf II GTI 16V

Anbefalte innlegg

Som tittel sier er det problemer med tomgang på kald Golf II GTI 16V nå som minusgradene kommer. Turtallet hopper opp og ned fra bare et par hundre til et par tusen omdreininger. Går man brått av gassen dør den. Bilen blir bedre når den blir varm.

 

Hva kan det være mon tro?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet med min KR 16V.

Ekkel når den er kald!.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være så enkelt som å justere co. Min gamle 16V var sånn, og den jagde sån at den stoppa av og til. co'n var så feil at den kom utenfor lamdasondens måleområde. kan jo være lamdan som er defekt å da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel ikke noen lamdasonde på KR, min er og ekkel når den er kald

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det tomgangsregulator på den motoren da? kan vel prøve å rense den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor sitter disse tingene eventuelt...hvordan kan jeg teste hva det er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tomgangsregulatoren slipper luft forbi gasspjeldet, går vel ann å rense med 556 eller noe. Det er en rund sak med en kontakt i enden. er vel plassert ved siden av innsuget

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være så enkelt som å justere co. Min gamle 16V var sånn, og den jagde sån at den stoppa av og til. co'n var så feil at den kom utenfor lamdasondens måleområde. kan jo være lamdan som er defekt å da.

 

OM du har katalysator fra fabrikken, men den er tømt, må du da stille co'en annerledes enn hva som er orginalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en stund siden jeg har hatt 16v, men da jeg skulle fjerne innmaten var den allerede borte. Kan godt være det at den må justeres etter det. Min ble hvertfall som ny etter justering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OM du har katalysator fra fabrikken, men den er tømt, må du da stille co'en annerledes enn hva som er orginalt?

 

Målerøret for co justeringa er tatt ut før katalysatoren, så om innmaten i den er fjernet burde ikke ha noe å si for ei justering sin del. Når du er på f.eks EU kontroll måles co etter katalysatoren så da er det jo annerledes. Hvis det er tomgangsregulator som nevnt ovenfor ville jeg prøvd å få renset den. Mulig den er full av møkk som påvirkes av kuldegrader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var konklusjonen kommet....ett av sylindrene får ikke kompresjon...Må overhalles vistnok....de sa 7-8000kr...noen med tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være så enkelt at du må bytte sempelringer og evnt. hone opp sylinder. Det meste av prisen er vel arbeid. må av med topp osv. Gjør du dette selv kan du komme unna med 1000lappen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen andre som har tro på dette?...Er lillebror sin bil og hans enenste mulighet er verksted...Noen som kanskje har lyst til å fikse, tjene noen tusen?...send PM.: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt qmi motorvask og det hjalp villt...men motoren er ikke helt sprek som den var...var nesten helt dau før vasken..noen ideer? også planer om en qmi motor behandling nå...vil det hente inn det siste ekstra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.