#1 Skrevet Desember 11, 2005 Har en kompis med en S4 2.2t 92 mod. med noe el-problemer. Symptonene kommer frem på instrument-panelet, da bakgrunnslyset blir svakere, målerne gir feil utslag (for lite bensin, for lavt oljetrykk og bensin-nivå, feil utslag på turbotrykk +++) bilen er også svært tungstartet til tider. Etter mye plunder og heft mistenker vi nå at bakstykket på tenningslåsen driver gjøn med oss. Men før vi begynner å plukke på det hadde det vært greit med et innspill eller to.. Er dette et kjent problem på disse bilene? Er det fullstendig usannsynlig/sannsynlig at det er tenningslåsen? Kom gjerne med hjelpende innspill!! Det hadde vært gøy å finne feilen på neste forsøk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 12, 2005 Kan jo høres ut som en "nesten" kortsluttning, eller noe som gjør at det trekkes strøm. En meget dårlig kontakt gir jo og samme symptom. Det dumme med dårlig-kontakt situasjon er ofte at det er vanskelig og måle seg fram til feilen da det ved vanlig Ohm-meter ikke vil gi utslag. Det er kun når det trekkes strøm at det vises pga ledingsarealet da blir for lite. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 12, 2005 Jeg hadde noe tilsvarende på min S4, der var det så enkelt som en korrodert + pol på batteriet, jeg kunne ikke se noe annet enn at denne var mørk/svart etter å blitt varm som følge av dårlig kontakt. Greit å sjekke det mest banale først, lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 12, 2005 Snakka nettopp med eieren av bilen. Han skal ta en fullsjekk av generator og batteri(poler) før han gjør noe annet. Han nevnte noe om at enkelte lyspærer lyser svakere enn andre, så en skal ikke se bort fra dårlig kontakt en plass... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 13, 2005 Hans & Klaus (de to øl-tyskerne som designet Audi'ene våre) var også veeeldig flinke til å samle omtrent alle jordkabler i ett punkt, så sjekk bl.a det som sitter omtrent mellom dør hengslene på førersiden for korrosjon. Ellers er det 'vanlig' at tenningslåsen konker, men da forsvinner gjerne lys og klima, mens bilen funker sånn brukbart. Mener også at det er en ledningsspleis et sted i nærheten av passasjersetet som har en tendens til å bli litt rar med tiden. Eller var det bare på 200'n? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...