Bensinpumpe/rele spørsmål typ89!

Anbefalte innlegg

Er jo mange typ89 Audi 80 og 90 her, lurer på om en del av dere kan svare på om bensinpumpen starter med en gang tenningen settes på eller ei?

Har hatt og kjørt en del av disse bilene og mener den normalt starter med tenning på et par sek før den kubber igjen hvis man ikke starter med engang.

 

Min er blitt tregere å starte enn normalt og har hatt noen plutselige stopp under kjøring, bare kubber akkurat som enten tenning eller bensin forsvinner, etter en pause og litt kinning fyrer den igjen. Kan ikke huske om pumpen på min har gått før, men nå gjør den det ikke hvertfall.

 

Regner jo med at den går når motor er i gang: smil : men hører den ikke da heller.

 

EDIT: Vet at den går på en del av bilene jeg har kjørt, men er jo ikke sikkert den gjør det på alle motor alternativer og årsmodeller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør det hos meg, den starter med en gang og går noen sekunder før den stopper når man skrur på tenningen. Straks bilen startes så starter pumpa igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa går i et par sekunder etter at tenningen er slått på, og vil ikke gå igjen før hallgiveren gir pulser, da med en høyere frekvens enn det startmotor klarer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa går i et par sekunder etter at tenningen er slått på, og vil ikke gå igjen før hallgiveren gir pulser, da med en høyere frekvens enn det startmotor klarer.

 

Det kan jo være en god grunn til at den er treg å starte, siden jeg må dra bensin frem uten hjelp av pumpe inntil den starter.. Skulle vel tro det er rele som fusker litt da? Kan vel mulig være at rele får seg et kick på disse plutselige stoppene som har vært og...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så litt i familiealbumet nå og ser det er mange forskjellige rele til bensinpumpen på Audi 80/90 87 modell. Det som står i min skal stå på følgende motorer: DZ, MU og JN på Audi 80, 90 og Coupe fra 81-94.. Om noen av dere har en av disse motorene hadde det vært fint å fått tilbakemelding på om pumpen starter eller ikke ved tenning på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpen skal starte når tenningen slås på med DZ-motor.

Velox Motor reparerte nettopp en bil alle hadde skrudd på og ingen fikk start på, der var det elektronikken i et "rele" som sviktet, den som behandler pulsene fra hallgiveren. I dette tilfellet startet heller ikke bensinpumpen.

 

Du kan kontakte VM på adressen under og spørre de om tips.

http://www.veloxmotor.com/index.asp?case=show_feedback

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er go... Tenkte å sette inn et "vanlig" rele og teste... da skal pumpen gå hele tiden med tenning på. Da finner jeg hvertfall ut om det hjelper på starten. Bilen har alltid vært hyper å starte, nesten før nøkkelen er vridd om: smil : så er litt snodig nå som den er like treig å starte som en femmer: haha :

 

At den har hatt noen plutselige stopp kan jo være pumpen som begynner å fuske og, men kan jo begynne med rele`et siden det sikkert er litt deffekt iom at den ikke går med tenning på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er go... Tenkte å sette inn et "vanlig" rele og teste... da skal pumpen gå hele tiden med tenning på.

 

Pass så du ikke ødelegger noe. i relèboksen under panseret sitter det komponenter for bensinpumpa som ser ut som relèer, noe det ikke er. Innvendig er det bare elektronikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpen skal starte når tenningen slås på med DZ-motor.[/url]

 

 

KORRIGERING... Pumpa skal IKKE gå før startmotor betjenes på DZ!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja der kan du se, hmmmmmmmm... Blir litt verre å høre om pumpa går når jeg tørner. Kan jo nappe ut colien og få en til å legge øret innpå pumpa mens jeg tørner.. Kanksje den ikke starter før motor starter!

 

Hvordan fant du det ut Hermann?? Sikker kilde??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Relè nr 6 (for bensinpumpe) kan erstattes med med relèet for signalhorn, da skal pumpa gå når tenning slås på.

 

Opplysning fra sikker kilde :)

 

EDIT: Eller var det usikker ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker er en fin ting: rolleyes I familiealbumet står det at rele til pumpa står i posisjon 10? Har ikke sjekka i bilen enda, for den har fruen på trening...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker er en fin ting: rolleyes I familiealbumet står det at rele til pumpa står i posisjon 10? Har ikke sjekka i bilen enda, for den har fruen på trening...

Nummeret på selve relèet er 6, men dette kan selvsagt være forskjellig.

Vet ikke hvordan det er med "familiealbumet" ditt, men Haynesmanualen er totalt feil hva elektrisk gjelder.

Der står det (plasseringsmessig) at bensinpumperelèet er til radiatorviften!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215 er nummeret på releet på min sen 1987 (1988 modell).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker er en fin ting: rolleyes I familiealbumet står det at rele til pumpa står i posisjon 10? Har ikke sjekka i bilen enda, for den har fruen på trening...

 

AKTE sier posisjon 10 ja, Haynesmanualen er for høyrerattede biler og er derfor mer eller mindre ubrukelig akkurat på dette området (bildene)..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er hos meg rele nr 4 på nederste raden fra venstre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.