Ujevn turtall ved gasspådrag

Anbefalte innlegg

Jeg har noen små problemer med at når jeg drar på litt så turboen begynner å snurre og må stoppe på grunn av f.eks ett kryss kveler bilen seg når jeg trør inn clutchen. Av og til faller turtallet til 200 går opp igjen til 800 og holder på litt sånn før det stabiliserer seg. Kan det være LMM som er defekt og gir feil blanding?

 

Skal legges til at bilen er trimma og har åpent filter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen ekspert på dette området jeg, men min S4 AAN var slik den også.. Den er vel og merke helt original motormessig. Den rykket iblant når jeg giret ved litt trykk på turbo, samt datt på turtall og en sjelden gang iblant stoppet den når jeg tråkket inn clutchen..

 

Forrigårs monterte jeg Forge resirkventil med metallstempel istedenfor den elendige BOSCH plastventilen som sitter originalt.. Da ble bilen en helt annen å kjøre og jeg syns jeg fikk raskere spoolup ved girskift. Mistenker at den gamle ventilen min ikke åpnet som den skulle og derfor bremset turboen eller noe? ..

 

Hvis du har original ventil ville jeg iallefall forsøkt å bytte den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulige årsaker kan være LMM eller at motoren trekker falsk luft.

Da blir ofte tomgangen ustabil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen ekspert på dette området jeg, men min S4 AAN var slik den også.. Den er vel og merke helt original motormessig. Den rykket iblant når jeg giret ved litt trykk på turbo, samt datt på turtall og en sjelden gang iblant stoppet den når jeg tråkket inn clutchen..

 

Forrigårs monterte jeg Forge resirkventil med metallstempel istedenfor den elendige BOSCH plastventilen som sitter originalt.. Da ble bilen en helt annen å kjøre og jeg syns jeg fikk raskere spoolup ved girskift. Mistenker at den gamle ventilen min ikke åpnet som den skulle og derfor bremset turboen eller noe? ..

 

Hvis du har original ventil ville jeg iallefall forsøkt å bytte den..

 

Har en Forge resirkventil liggende. Nå er det ingen ventil på den.

 

Det er kjørt tester på falskluft og det skal det ikke være.

 

Kan godt stemme det med ventilen. Kan prøve å sette på den dumpen! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Forge resirkventil liggende. Nå er det ingen ventil på den.

 

Det er kjørt tester på falskluft og det skal det ikke være.

 

Kan godt stemme det med ventilen. Kan prøve å sette på den dumpen! :)

 

Uten dump i det hele tatt var min også som du beskriver. Monterte Forge resirk og alt i orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å sett på dumpen du.. Får feil blanding når du slipper opp gassen og da kan det godt tenkes den stopper i verste fall pga fusk.. Har prøvd å feilet en del på det der.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig! Skal prøve dette til helga. Siden dette er en resirkdump, hvordan skal den monteres? Har kun brukte åpne dumper før! :)

 

Genialt forum forresten!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig! Skal prøve dette til helga. Siden dette er en resirkdump, hvordan skal den monteres? Har kun brukte åpne dumper før! :)

 

Genialt forum forresten!!!

 

 

Den slangen som det kommer trykk på skal inn på siden av dumpen.. Det uttaket som er på undersiden av dumpen går i retur..

 

Du må nok regne med at det blir vesentlig stillere da du slipper gassen når du får montert dump'en, men blir antageligvis kvitt litt av den fuskinga + at det er litt bedre for turbo og få lettet litt på trykket da det kommer tilbake.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det riktig da? Skal ikke undersida på dumpen stå ved spjeldhuset og resirken gå bort til røret mellom turbo og filter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det riktig da? Skal ikke undersida på dumpen stå ved spjeldhuset og resirken gå bort til røret mellom turbo og filter?

 

Regner med at det var en forge du hadde? Noe som ligner på denne?

 

FMCL007P.jpg

 

Da skal trykket inn på siden og returen ut i bånn av dumpen og til røret/slangen mellom turbo og filter.. Høres litt rart ut med tanke på andre åpne dumper der trykket som regel kommer i bånn, men sånn er det da på disse... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er akkurat den der jeg har... Den lille tuten på toppen da? Hva bruker du å sette den? Innsugsmanifolden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er akkurat den der jeg har... Den lille tuten på toppen da? Hva bruker du å sette den? Innsugsmanifolden?

 

 

Jepp.. Der kobles den lille slangen med trykk/vakum som kommer fra innsugsmanifolden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp.. Der kobles den lille slangen med trykk/vakum som kommer fra innsugsmanifolden..

 

Supert! Tusen hjertlig for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.