#1 Skrevet Desember 13, 2005 Hmm.. Nå er jeg litt i villrede her. Har kostet på meg Conti 3 205-16 piggfrie på S4'n, men fytti! Det er jo som å kjøre på glatta på tørr asfalt, jo! Synes ræva kommer som en strikkball ved litt svinging i hastighet over 50km, og jeg tør ikke tenke på hvordan en unnamanøver på motorveien vil være.. Nå må det jo sies at jeg har kjørt utslitte, relativt harde 195-dekk i mange år på vinteren, og at jeg har steinharde sommerdekk, så forskjellen må jo nødvendigvis være der. Økte til 2.6 i bakhjulene, og det hjalp en del, men det er liksom litt juks? Er klar over at de sitter som dritt i kram snø på is og snø, () og er best til å drenere slaps, men er det flere med tunge biler som har merket det samme med Conti 3 kontra andre dekk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 13, 2005 Hmm.. Nå er jeg litt i villrede her. Har kostet på meg Conti 3 205-16 piggfrie på S4'n, men fytti! Det er jo som å kjøre på glatta på tørr asfalt, jo! Synes ræva kommer som en strikkball ved litt svinging i hastighet over 50km, og jeg tør ikke tenke på hvordan en unnamanøver på motorveien vil være.. Nå må det jo sies at jeg har kjørt utslitte, relativt harde 195-dekk i mange år på vinteren, og at jeg har steinharde sommerdekk, så forskjellen må jo nødvendigvis være der. Økte til 2.6 i bakhjulene, og det hjalp en del, men det er liksom litt juks? Er klar over at de sitter som dritt i kram snø på is og snø, () og er best til å drenere slaps, men er det flere med tunge biler som har merket det samme med Conti 3 kontra andre dekk? Du venner deg sikkert til det.. Fikk en aha-opplevelse da jeg skiftet til nye vinterhjul her i høst selv.. Aldri kjørt på sånn myk gummi, men nå tenker jeg nesten ikke over det.. Det var falken espia jeg skiftet til, men er vel noe i samme retningen går jeg ut ifra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 13, 2005 Fikk samme grusomme sjokket i fjor....Det går seg til....De tar seg sammen...bare å kjøre dem inn...veeeeldig viktig med riktig lufttrykk også i de dekka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 13, 2005 Blir ofte sånn med myke vinterdekk. Jeg kjørt en sesong med Bridgestone Blizzak, og klarte aldri å venne meg til det. Bilen var omtrent like presis som en klump med gele. Byttet til hardere dekk med høyere hastighetskode, og har holdt meg til det siden. Ettersom 90% av all vinterkjøring her i byn er enten bar asfalt eller slaps, har jeg valgt å velge dekk etter disse forholdene. De to dagene det er virkelig glatt i løpet av en vinter, er det bare lavere fart som hjelper i alle fall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 13, 2005 Hakkapelita Q kan også oppføre seg omtrent som du sier, at de er litt myke i svinger og at man ikke helt føler at kontakten med underlaget er god. Løsningen på dette er å fylle på mer luft, fordi dekksidene ikke er sterke nok. Mener jeg fyllte 3,2 bar før jeg ble fornøyd på A6 quattro'n til pappa. mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 13, 2005 OOOOOOps med yokohama også, det har vel litt med hva en vandt med fra sommeren:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 13, 2005 OOOOOOps med yokohama også, det har vel litt med hva en vandt med fra sommeren:) Hadde yokohama før disse også og de var ikke de mest stabile nei.. Men har vel en del å si på hvilke sommerdekk man kjører på også ja.. Kan se for meg en ganske hard start på sommeren for å si det sånn.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 13, 2005 Da detter det fra 65 til 40 og sklir ut fra 215 til 235, kjenner allerede at det blir godt:evil: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 13, 2005 Hehe.. Godt med masse trøst fra verdens beste klubbforum! Får gi dem en sjanse til, og kjøre dem inn litt. Så at det var prod.dato 0546 på de, så de har jo nesten ikke blitt kalde ennå.. Takker!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 13, 2005 Hadde nesten-uhell med mine gamle piggfrie yokohama i fjor vinter.. første turen så skulle jeg kjøre forbi en sinke.. med flat pedal svinga jeg inn foran bilen igjen og det var nesten så bilen slapp.. hadde en del hjertebank da ja.... i år kjøpte jeg hakkapelita 2 pigg og skal se hvordan det arter seg. bror min har conti, men det er piggdekk. Konklusjon: tung bil og piggfritt så sklir det littegrann ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 13, 2005 Hehe.. Godt med masse trøst fra verdens beste klubbforum! Får gi dem en sjanse til, og kjøre dem inn litt. Så at det var prod.dato 0546 på de, så de har jo nesten ikke blitt kalde ennå.. Takker!! Må først og fremst få gratulere deg med nye vinterdekk: smil : Jeg har piggfritt på bussen (les Touran) med sikkert 200kg med deler baki..skal LOVE deg dette slenger. Var samme med cabben også bare ikke like ille. Du blir vant til det etterhvert;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 13, 2005 Eneste jeg merker med vinterdekkene mine (Hakka RSi) i så måte er at de kan ha en tendens til å stifte lett ved hard bremsing på tørr asfalt. For å forhindre myke sidevegger har jeg montert 185/55 smale dekk på 7x15 felg. Ikke direkte strekk på veggene, men det er ikke ballongdekk heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 25, 2005 Fikk selv nettopp på 17" med 225 45 17 conti 3 piggfritt og det sitter som bare fa... uansett nesten hvilket føre.. er meget fornøyd med de til nå ihvertfall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 25, 2005 Fikk selv nettopp på 17" med 225 45 17 conti 3 piggfritt og det sitter som bare fa... uansett nesten hvilket føre.. er meget fornøyd med de til nå ihvertfall! Problemet med at de er mykere forsvinner når det er så liten profil...Har nydelige conti 3 17" på a4 cab, 16" bra conti 3 på a3 og hadde grusomt myke 15" conti 3 på 02 A4 før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 27, 2005 eg kjører på dunlop sp winter sport 225/40/18. kan ikkje sei at de er so masse bevegelser i dei dekk sidene.. ikkje heilt fornøgd me dissa dekkene. men er vel beregnet for europa kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 3, 2006 Update: Har nå kjørt litt med dekkene på sørpe/glatta/snø/is med snø, og må bare si at jeg tross alt er veeldig fornøyd! Synes mykheten har gitt seg en hel del, så jeg skal prøve å slippe ut litt av 'overskuddsluften' igjen. Sikkert også litt takket være kulda som kom, men allikevel. Festet er det ikke noe å si på, i hvertfall. 10x for conti så langt, i hvertfall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 3, 2006 Synes mykheten har gitt seg en hel del, Tipper heller at du har blitt vant til det, enn at dekkene har blitt "stivere" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...