Anbefalte innlegg

Noen som har noen idee hva dette kan være?

Kan det være at demperene er kortere bak enn foran?Eller at det er noe oppheng bak som er galt her?

 

Takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje fjærene bak har knekt? Eller at de rett og slett er slitne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje fjærene bak har knekt? Eller at de rett og slett er slitne?

 

Er helt nytt senkesett som står på nå.Kjørt med det i 3-4mnd.

Er ikke noe feil i dempingen eller noe slikt.Er tight og fin slik.Er bare veldig stygt at den er så sigen bak og ikke foran istedenfor.Skulle vært omvendt eller likt foran og bak helst =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen erfaring med senkesett på slike biler, men har vært borti på enkelte biltyper at det desverre bare er slik. Skiller det mye mellom foran og bak da. Kanskje noen andre som veit noe her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at du har satt fjærene riktig ?

 

Forrige eier på min hadde blandet fjører foran og bak og da så den litt sigen ut bak ! : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,er et 40/40 sett.Trodde det ikke skulle være mulig å sette det på feil.Da har han jeg kjøpte den av satt på feil den gangen han satt på også =)

 

Derfor er det rart at bilen ikke er like lav bak som foran.

Ser ut som det er 50mm bak og 40mm foran nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På coupe'n min så hadde jeg 40/40 senking, men fjærene foran var tykkere enn bak. Skal stå tall på fjærene, og hvis du ser i godkjennings-papirene så skal det stå hva som er foran og bak. Regner med at det er Quattro du har, om du har fwd så får man vel ikke satt de feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men skal det være mulig å faktisk klare å gjøre feil når man setter på fjørene?Er vel grovere de foran enn de bak etter det jeg har sett.Men har det noe å si på hvilken vei merket på fjøra står f.eks?Eller er det akkurat det samme.Når jeg så bilen på bukken idag,så la jeg merke til at foran var det lengre glippe mellom hjul og hjulbue enn foran.Fjøra hadde lengre lengde foran enn bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På coupe'n min så hadde jeg 40/40 senking, men fjærene foran var tykkere enn bak. Skal stå tall på fjærene, og hvis du ser i godkjennings-papirene så skal det stå hva som er foran og bak. Regner med at det er Quattro du har, om du har fwd så får man vel ikke satt de feil?

 

Er desverre ikke Quattro dette her.Men skal ha det en gang =)

La merke til tykkelsen på fjørene.Står tall i Tuv papiret.

Foran 285mm og bak 377mm på lengde etter det jeg ser.Står på Tysk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er desverre ikke Quattro dette her.Men skal ha det en gang =)

La merke til tykkelsen på fjørene.Står tall i Tuv papiret.

Foran 285mm og bak 377mm på lengde etter det jeg ser.Står på Tysk.

 

De skal være lengre bak enn foran ja, samt at det er flere (og tettere) vindinger bak enn foran hvis jeg ikke husker mye feil. Diameter og omkrets er større framme enn bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer alt som du sier Eskild.Bare lurer på hva som kan være feilen til at det var helt likt på det gamle senkesettet som det nye jeg har nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke godt å si, men har vel hørt snakk om dette tidligere, at enkelte av disse Audi'ene ser ut til å være lavere bak en framme med f.eks. 40/40-sett... er vel kanskje derfor mange kjører på 60/40?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt liknende selv.

Er ikke noe pent å se på.Må få fikset det på en måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt liknende selv.

Er ikke noe pent å se på.Må få fikset det på en måte.

 

Jeg kjørte med 40/40 senking på første 80'n jeg hadde, men kappa 1 1/4 runde foran for å få det likt... Om du måler avstanden fra kanalene og ned når du står på flatt underlag så ser du om det er forskjell, det var også noen et sted som sa at bilen er jevn med 40/40 senk, men pga. lavere skjermbuer bak så ser det ut som bilen er lavere bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.Har lite lyst til å drive å kappe i de nye fjørene for å få det rett men.

Det syns godt at bilen står på skrå når den er på flatmark.Og jeg ser at hjulbuen ligger lengre nedover hjulene bak enn foran.Ligger under hjulbuen bak og ca 3-4cm fra hjulbuen foran.Så den er temmelig skeiv slik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde H&R Cup-kit 60/40 på coupeen min, og den hadde lik høyde fra bakke til toppen av hjulbuen foran og bak. Mao så så den flat ut, eller den så litt lavere ut foran pga bilens utforming. Da lå framhjulene litt opp i hjulbuen og bak så var det en cm klaring uten last. At 40/40-sett ser for lave ut bak er en kjent sak på Audi 80/coupe/s2 osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monter "distansehylser" mellom demperen og talerken som fjæra ligg imot, da får du heva ræva på bilen, litt usikker på hvor du kan få kjøpt det, men visst du måler diameteren på demperen og rekner ut hvor mye du må heve bilen, så er det veldig enkelt lage;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde noe av det samme på min rett før jeg byttet fjærer. Forøvrig også et 40/40 sett som ble litt høyere foran, men fint da det sikrer litt bedre fremkommelighet til hytta mi ;)

 

Men camberstagene dine bak kan/er nok sikkert blitt litt slappe, det anbefales å bytte disse samtidli samt få en 4 hjulkontroll i samme slengen så lever dekka litt lengre samt mindre rullemotstand = mindre bensinforbruk og sikrere veigrep koster vel 1-2k på merkeverksted for den kontroller tipper jeg.

 

Ellers er det vel ikke spes trygt å kappe fjærer vel??? Funkis before fæsjn, gutter!!!

 

Lykke til, mvh Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visste ikke at 40/40 sett virket slik på denne bilen.Da hadde jeg kjøpt 60/40 selv.Kjedelig å bytte ut allerede igjen men =)

Men da blir det slik med 60/60 også da siden det ser slik ut nå.

Hvor får man tak i et H&R cup sett da?

 

Ang de camberstagene.Peiling på pris på noe slikt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visste ikke at 40/40 sett virket slik på denne bilen.Da hadde jeg kjøpt 60/40 selv.Kjedelig å bytte ut allerede igjen men =)

Men da blir det slik med 60/60 også da siden det ser slik ut nå.

Hvor får man tak i et H&R cup sett da?

 

Ang de camberstagene.Peiling på pris på noe slikt?

 

Ikke no Quattro her nei, hmmm. Da vil jeg anmode en ekspert til å rette på meg her om jeg sier feil. Men du har en "diagonalstiver" på hjulopphenget bak som sikkert er festet via noen gummiforringer som kan være årsaken til svømminga di, men dette er bare en hypotese. NOEN som kan gi denne mannen noen gode sikre tips???

 

Lykke til kamrat, mvh Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke no Quattro her nei, hmmm. Da vil jeg anmode en ekspert til å rette på meg her om jeg sier feil. Men du har en "diagonalstiver" på hjulopphenget bak som sikkert er festet via noen gummiforringer som kan være årsaken til svømminga di, men dette er bare en hypotese. NOEN som kan gi denne mannen noen gode sikre tips???

 

Lykke til kamrat, mvh Magnus

 

Ikke justerbar camber bak på disse bilene mener jeg det ble sagt på hjulstillingskontrollen min. Det er stiv bakaksel med ei fjør og en demper, samt en slags "travers" som kommer fra bakre del av kanalen (vet ikke helt hva det kalles). Vil nok oppleve det samme med 60/60-sett. http://www.stylingtech.no skaffer nok H&R-kit til deg. 60/40-sett er nok det beste, men husk at du også må ha kortere dempere når du senker mer enn 20mm. Dette får du på cup-kitet, de er 40mm kortere enn standard dempere foran og bak.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sachs 40/40 settet på min coupe senket i vertfall veldig jevnt forann og bak,ligger mye i hvem som har produsert fjærene tror jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svarene.Får prøve litt av hvert her skjønner jeg.

Det er stiv bakaksel og slik travers fra kanalen som du sier Eivind.

Det stod på et Sachs senkesett da jeg kjøpte bilen og fortsatt så var den like sigen som den nå.Nå har jeg et Weitech senkesett,så det ser ikke ut som at det spilte noen rolle hvilken produsent det er =/

 

Får kikke litt på det du sier Magnus og sjekke det opphenget bak.

Jeg trodde kanskje det kunne være noe bak der selv,men hadde ikke håpet på det =)

Takker for svarene.Hvis noen andre har noen synspunkter så er det bare å komme med de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.