Anbefalte innlegg

Har akkurat fått tilgang til forumet og allerede fått svar på endel spørsmål så her kommer ett til:

 

Bilen min var inne på verksted for noen dager siden. Der ble det byttet litt pakninger o.l på motoren. Bare småting. Etter at alt var gjort tok de også en motorvask. Problemet er at da jeg skulle kjøre bilen hjem sluttet speedometeret å fungere. Nå viser den 0 kmt hele tiden. Skjønt såppas at det er elektrisk speedo på disse men det sitter vel en føler eller noe på girkassa? Noen som har hatt lignenden problemer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter en føler for speedometer foran venstre drivflens på kassa. Skru vekk ekspansjonstanken og se ned der. Kanskje denne er full av vann. Eller klag til det verkstedet som gjorde jobben for deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter en føler for speedometer foran venstre drivflens på kassa. Skru vekk ekspansjonstanken og se ned der. Kanskje denne er full av vann. Eller klag til det verkstedet som gjorde jobben for deg.

 

Har ringt og klage. De hadde da såklart ikke tid til å fikse bilen da de var fullbooka en tid fremover så jeg kjefta litt mer og fikk rabatt på reperasjonen de gjorde. Så jeg tenkte jeg kunne fikse dette selv. Broren min er mekaniker selv så det skal vel gå bra. Hvordan ser denne føleren ut? Har ikke noe bilder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har desverre ikke bilder, men føleren er svart og har ei kontakt med en stålbøyle som låser. Ta av kontakta og blås den rein. Evt. spray med elektrospray. Er forresten tre ledninger inn på kontakta. Pluss minus og signal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har desverre ikke bilder, men føleren er svart og har ei kontakt med en stålbøyle som låser. Ta av kontakta og blås den rein. Evt. spray med elektrospray. Er forresten tre ledninger inn på kontakta. Pluss minus og signal.

 

Supert! Får prøve dette i morgen! :) Tusen takk for hjelpa!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig å hjelpe en med "skikkelig bil" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.