#1 Skrevet Desember 13, 2005 En kompis av meg låner en '97 A6 2,5 Tdi av en kompis av han igjen mens han er i militæret. Han fikk den levert i dag. Akkurat idet han skulle kjøre seg en tur ville den ikke starte. Han måtte file og file, og fikk omsider start. Men da gikk den svært dårlig, fikk ikke mer en 20 km/t med full gass pga fusking og rykking. Han slet seg bort til en dieselpumpe og fylte for 150 kr. Men da ville den ikke starte igjen...Kom seg omsider hjem igjen (regner med han fikk start ) Men den gikk fortsatt dårlig. Denne bilen har visstnok tidligere hatt problemer med at tankmåleren ikke har oppført seg. Den hadde visst stått på halv tank ganske lenge. Mulig den var (nesten) tom for drivstoff nå. Er det noen som har noen tips/erfaringer? Litt kjipt når slikt skjer med lånt bil... Må denne luftes om den går tom for drivstoff, eller ordner den det selv? Nå har bilen stått noen timer, skal ut og prøve igjen snart for å se hva som skjer. håper på kjappe svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 14, 2005 Denne må luftes ja. Desverre så vet jeg ikke hvordan man gjør dette. Det går et gjennomsiktig plastrør inn til dieselpumpa hvor man kan se etter luftbobler. Har du dette må det nok luftes. Dyse #3 er også en gjenganger (G80) og så en føler på dieselpumpa (N108). Disse koster hhv 2800,- og 1700,- hvis jeg ikke husker mye feil. Den kan også være pumpa eller justering av denne. Det kan også være på tide på bytte dieselfilteret. Det kan også være kondens. Kjør "alltid" med full tank om vinteren. Som du ser så kan det være så mangt, men start med å fylle diesel og luft systemet. En diesel injector cleaner skader heller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 1, 2006 Hva gjør egentlig dyse #3? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 1, 2006 Det sitter en nåleslags-føler på toppen av denne. Hvit dings med ledning på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...