TUV papirer på KW til golf 2, til golf 3? hjelp!

Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Har en kompiss som har kommet over et gunstig tilbud på KW stage 2 med tuv papirer til golf 2, men selv kjører han golf 3 2,0l gti 8V.

Lurte derfor på om det er noen mulighet for å skaffe papirer så disse kan brukes på golf 3? eventuelt hvor?

 

Samme lurer jeg på når det gjelder justerbare Supersport coilovers.

 

Mvh

Kim Andre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vel litt med tillatt aksellast å gjøre. Det som står i vognkortet kan ikke overstige det i TÜV papirene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hvis det i vognkortet er mindre enn det i Tuv papirene burde det gå bra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil 99% sikkert ikke gå å godkjenne dette.

 

Går ut i fra at demperene til Golf III har annen innmat og fjærene er stivere for å kompensere for Golf III's høyere vekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.kw-gmbh.de/ har TUV papirer online for sine standard sett.

Dokumentet du ønsker gir nok KW ikke ut.

 

Når delenummerene som står på demperene / fjærene ikke stemmer overens med TÜV papiret som gjelder for gjeldene bil får du ikke godkjent dette uten spesialtilpassede TÜV papirer.

Biltilsynet kan ikke vite at Golf 2 eller Golf 3 har fjærbein som passer omhverandre eller om de er designet for samme last eller samme standarder for design av bil/bildeler.

 

Enkleste, for å få dette avklart,er å ta dette opp med KW direkte.

 

Det aller enkleste er å montere feil sett, og ta konsekvensene av dette senere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf III GTi har vel uansett 5 boltsunderstell og andre dempere ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, takk for svar folkens, skal bringe dette videre;)

Joda, gti'en har 5 bolts understell, forskjellen på demperene er vel ikke stor? de passer nå om hverandre? gjør de ikke?;) hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke uttale meg for bastant her, men jeg mener at det er noen forskjeller... Jeg mener, i TUV papirene til Golf III gewinde står det fra 40 - 85 kw eller noe. 85kw er da rundt 115hk, som er den 2,0 8v motoren som står i enkelte Golf GL modeller. Og man får kjøpt Gewinde spesielt til GTi'ene. Så det virker logisk for meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann..

 

Har en kompiss som har kommet over et gunstig tilbud på KW stage 2 med tuv papirer til golf 2, men selv kjører han golf 3 2,0l gti 8V.

Lurte derfor på om det er noen mulighet for å skaffe papirer så disse kan brukes på golf 3? eventuelt hvor?

 

Samme lurer jeg på når det gjelder justerbare Supersport coilovers.

 

Mvh

Kim Andre.

 

Når jeg fikk mitt supersport justerbart senkesett kom det med både golf2 og golf 3 tüv godkjenningspapirer, så er sikkert det samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har tuv papirer til kw type 2 de kan sende over mail eller noe da? til golf 3gti?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg finner ikke noen tuv papirer inne på den siden der som er til en eneste bil... hmm mulig det er jeg som overser noe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg finner ikke noen tuv papirer inne på den siden der som er til en eneste bil... hmm mulig det er jeg som overser noe..

Jepp, det er du som overser noe...

(Tips: Se på listen over coil-over sett til Golf 3 og trykk på pilen helt til høyre for navnet, der vil du finne mer info.

Direkte link til KW Coil-over kit for Golf 3 finnes HER)

 

Det finnes to utgaver til Golf 3:

Alternativ 1. TÜV papier til Golf 3 og Vento KW V2 (Part No: 15280003) med maks aksel last på 890kg finnes HER

Alternativ 2. TÜV papier til Golf 3 / Vento TDI, 16V og VR6 KW V2 (Part No: 15280004) med maks aksel last på 980kg finnes HER

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.