#1 Skrevet Desember 13, 2005 Har en Audi A6 1,8T 2002 mod gått 113000 bruker ca 1 liter olje på 2000 km krav fra fabrikk er 0,5L pr 1000 km. ( dette er ekstremt etter min mening.) Noen som har samme problem / eventuelt fått ny motor av importør. Bilen går på long life service ( tror ikke dette er lurt av VAG) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 14, 2005 Veit det har skjedd før at folk har fått ny motor eller at motoren er blitt overhalt på garanti. Veit desverre ikke hva slags kriterier som må oppfylles for å få dette dekket, men at det er blitt gjort før veit jeg om. Det har i første rekke dreid seg om 2.0 130 hester i A4 og V6 bensinmotor. Et annet tips til deg er å gi F i den longlife intervallen og få kodet om bilen til vanlig tid/kilometer service. Det har vært tilfeller av tette oljesiler=dårlig oljetrykk pga mye koks/møkk i olja. Ved å bytte olje hyppigere samt å la motoren få "kjøle" seg ned etter litt hard kjøring vil jeg tro dette er løst. Få også verkstedet til å montere det "store" oljefilteret hvor delenr slutter på F. Da går det ca 0.4 liter mer olje på motoren. Mulig det er gjort alt på din siden det er longlife serv. på den. Lykke til videre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 14, 2005 Tviler litt på at olje forbruket vil minske noe særlig ved og bytte olje oftere i og med at forbruket er så stort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 14, 2005 Tviler litt på at olje forbruket vil minske noe særlig ved og bytte olje ofterei og med at forbruket er så stort. Nei, er enig med deg der. Poenget er bare at du da kanskje unngår at motoren ender opp med lavt oljetrykk og i værste fall skades. Ikke dermed sagt at det noen gang kommer til å skje heller da. men men.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 14, 2005 1 liter på 2000 km er veldig mye. Heilt klart noe galt med motoren. Det bør du få fiksa! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 14, 2005 er denne trimmet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 14, 2005 Nei den er ikke Trimmet. Den er helt orginal. Mvh Espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 14, 2005 turboen på den forige 1.8t bilen min røyk etter 96000 km. da fikk jeg et større olje forbruk. ca 2000km etter trim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 14, 2005 Kan ikke se noe blå røyk eller lekasjer. Ble den dekket av forhandler ? MVH Espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 14, 2005 sjekket ikke med de. tok det på egen kappe. sjekk turboen for slakk. ta av slangen som går in på turbo fra luftfilterboksen. kjenn på akslingen om det er mye slark i den. opp-ned slakk er det i slike turboer men inn-ut skal det ikke værre noe av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 14, 2005 Ta kontakt med merkeforhandler. De kan måle forbruket slik at de kan undersøke om du oppfyller kravene for en reklamasjon på dette. Det må de uansett gjøre for at du skal kunne få igjennnom noe. Det er også viktig å få med seg om dette er noe du har påpekt overfor dem tidligere slik at det evt. kan dokumenteres om feilen har vært der før garantien utløp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 14, 2005 Det er vel på tide og legge seg nå. Håper vi kan ta opp tråden i morgen. MVH Espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 15, 2005 Jeg har en kompis med samme problem. Ingen synlige lekkasjer, ingen røyk, bare meget høyt oljeforbruk på en A4 1,8T multitronic 2003 modell. Den bruker 1 liter på 1200km! Han er på Møller Jessheim akkurat nå og jeg skal rapportere hva han får vite der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 15, 2005 Hvor langt hadde A4 gått. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 15, 2005 Hvor langt hadde A4 gått. under 100K Km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...