#1 Skrevet Desember 14, 2005 Kan se ut som jeg blir eier av en 1977 VW Derby LS. På denne vil jeg da kline så brede 13" som overhodet mulig. 7x13" er et minimum, mulig jeg går for 7" foran og 8" bak, men helst vil jeg ha 8x13" rund baut. Da er jo spørsmålet: Lar dette seg gjøre uten omfattende modifiseringer (vil ikke gjøre kosmetiske inngrep i en classic bil!) og isåfall, hva bør ET være for å gå klar fjærbein og skjerm? Litt subbing er ok, så lenge bilen blir kjørbar. Vil jo ha bredest mulig kant! Disse er fine, RSL 8x13" et20... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 14, 2005 Jeg ville ha gått for 7-13 ET ca 24-26 med lett valsing 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 14, 2005 Så 8" blir rett og slett for bredt? Isåfall er det litt synd, men blir jo billigere i innkjøp:) Får for øvrig RSL i 7x13" et 26...de har 60mm kant og koster 185 euro/stk i Tyskland...nye. Må prøve å finne dem brukt, er endel på eBay. Har kikket litt på disse også i 7x13" men tror de er et20...: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 14, 2005 Jan tore kjørte jo med 8-13 på sin Polo med ET 20. Jeg synes det ble litt for bredt foran. 7-13 ET 20 kan funke foran. Husker ikke i farten om den går klar calipperen, eller om du må ha spacer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 14, 2005 Jan tore kjørte jo med 8-13 på sin Polo med ET 20. Jeg synes det ble litt for bredt foran. 7-13 ET 20 kan funke foran. Husker ikke i farten om den går klar calipperen, eller om du må ha spacer Vil 7" foran og 8" bak gå, eller vil jeg få problemer med klaringen mot skjermen bak? Den skal jo i tillegg til hjula selvfølgelig senkes maks.... Er det isåfall mye den ikke går klar caliperen? Vet noen slipper unna med å file litt på caliperen...må vel nesten bare få bilen og hjula i hus for å finne ut om det går eller ikke... Den til Jan Tore, er det denne du tenker på? Ser jo dritfett ut.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 14, 2005 Kan se ut som jeg blir eier av en 1977 VW Derby LS. På denne vil jeg da kline så brede 13" som overhodet mulig. 7x13" er et minimum, mulig jeg går for 7" foran og 8" bak, men helst vil jeg ha 8x13" rund baut. Da er jo spørsmålet: Lar dette seg gjøre uten omfattende modifiseringer (vil ikke gjøre kosmetiske inngrep i en classic bil!) og isåfall, hva bør ET være for å gå klar fjærbein og skjerm? Litt subbing er ok, så lenge bilen blir kjørbar. Vil jo ha bredest mulig kant! Disse er fine, RSL 8x13" et20... De felgene som er på bildet er rsl Gold line, de ble kun levert et par månder, var også i chrom line hvor skruene ikke var gulfarget. Prøvde å få tak i det, men da var det for sent:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 14, 2005 De felgene som er på bildet er rsl Gold line, de ble kun levert et par månder, var også i chrom line hvor skruene ikke var gulfarget.Prøvde å få tak i det, men da var det for sent:( Er det ikke typisk, når man finner noe man virkelig vil ha så er det enten utgått av produksjon eller noe sånt. Tenkte ikke å kjøpe Gold Line da, vanlige Cult går helt fint:) Fant de felgene øverst der på eBay.de --> RSL 7+8x13 Gold Line 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...