samme pakkning på alle 10v turbo?

Anbefalte innlegg

er det samme pakkninger påå alle 10v turbo? topppakning pluss ut til manifoil og ut til turbo?

 

han på møller sa det ikke skulle være pakkning mellom turbo og eksos anlegget og manifoil og waste gate og wastegate og eksosanlegget! stemmer dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

plus hva er forsjellen på de forsjellige motorkodene? bortsett fra hk?

min er 185 hestern, hvilken kode har den?

og MC hvor mye hk har den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KG fra 200 har 182-185hk (har sett begge deler oppgitt)

MC står oftest i A100 og har 160hk. Den har bl.a bankesensor og en litt mer oppgradert motor generelt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KG har 182hk, mekaniske løftere og kun oljekjølt turbo.

 

MC har 165hk, hydrauliske løftere, bankesensor, vannkjølt turbo og litt annet dill og dall. Er visst den motoren det er lettest å trimme av de 2 og som er mest holdbar. Er kurant å få tak i chip og til denne.

 

Har selv 100 avant med MC motor, og den går jo overraskende bra til kun å ha 165hk. Skal ta ut den motoren og sette den i en 80Quattro i dag, da tror jeg motoren kommer til å gå enda bedre ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KG har 182hk, mekaniske løftere og kun oljekjølt turbo.

 

MC har 165hk, hydrauliske løftere, bankesensor, vannkjølt turbo og litt annet dill og dall. Er visst den motoren det er lettest å trimme av de 2 og som er mest holdbar. Er kurant å få tak i chip og til denne.

 

Har selv 100 avant med MC motor, og den går jo overraskende bra til kun å ha 165hk. Skal ta ut den motoren og sette den i en 80Quattro i dag, da tror jeg motoren kommer til å gå enda bedre ;)

Skal nå være kg jeg har, den har mekaniske løftere, vannkjølt turbo og 1 bankesensor. har ikke funnet chip til denne(MAC-05c). Den sto i en -87 modell da, uten kat. og lamda..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MC har 165hk, hydrauliske løftere, bankesensor, vannkjølt turbo og litt annet dill og dall. Er visst den motoren det er lettest å trimme av de 2 og som er mest holdbar. Er kurant å få tak i chip og til denne.

 

Blant det andre dill og dall så har MC katalysator, noe som er største delen av grunnen til at den har ca 20 hk mindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min har katalysator og lambda! betyr det at jeg har mc motor og bare 160 hk?

kan denne også justeres til 1 bar laddetrykk om man struper inn til hjernen? å havne på 230-240 hk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye er MC motoren uten turbo: klø :

Jeg hadde en audi 100 med automat og den hadde MC motorkode, men var uten turbo, orginalt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fins ingen MC uten turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må det i tillfelle ha vært byttet topp på den, for det står MC på toppen. Den var i hvertfall sinnsykt sprek til å være en automat (så jeg tok ut motoren med kasse)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min har katalysator og lambda! betyr det at jeg har mc motor og bare 160 hk?

kan denne også justeres til 1 bar laddetrykk om man struper inn til hjernen? å havne på 230-240 hk?

 

noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å finne ut hva slags motor du har, så kan du lese av motorkoden som står stemplet inn på toppen av blokka på venstre side (sett i bilens kjøreretning). De første bokstavene der er motorkode.

 

Du kan enten chippe eller montere bleed-ventil (se arikkel på nordic audi) for å få fart på den.

 

Hvor mange hester man får virker det som er litt opp og ned. Nøkternt regnet skulle man i allefall klare over 200. Hører jo om de som påberoper seg 240+, men jeg har aldri sett bremsepapirer på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.