Anbefalte innlegg

Da har jeg klart det fantastiske å miste "hode" til til låseboltene mine..

 

Har prøvd å slå på en pipe på ut siden, men den går så vidt på, og når jeg drar til da så glepper den bare..

 

Bolten er da rund med ett slags 5kantet spor inni.

 

Holder på med bilde av bolten nå.

 

Noen tips?

 

Kansje noen som har samme, eller vet hvor jeg får tak i?

Husker nr på det "hodet" og det var enten 469 eller 439..

Men vet ikke hvor de er kjøpt eller hva de heter..

 

som sagt bilde kommer om 10min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en tur innom din lokale "dekk sjappe" så fikser de dt for deg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk vært hos 2 forskjellige. første butikk klarte ikke.

Den andre hadde ingenting som passet..

 

Får ikke bilde før ikveld..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har demontert dusinvis av sånne bolter, og det er ikke noe problem dersom du (eller dekkbutikken) har det rette verktøyet.

Det som trengs er en lang, tynnvegget pipe med innvendige venstregjenger (omtrent som en omvendt grisepikk, kanskje vi kan kalle det grisefi**e???)

Denne skrus på mot venstre, griper tak i låsebolten og skrur den ut.

Deretter hiver du låseboltene pokker-i-vold, og kjøper vanlige bolter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette høres bra ut.. de i drammen hadde hvertfall ikke.. må vel sikkert til oslo da : rolleyes

 

evt hvor får jeg kjøpt en sånn??

 

Ringte nå dekkmann i drammen og hokksund, de hadde kun sånne man slo innpå. sånn pipe hadde dem ikke hørt om??

Makan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pipene som slås innpå har kun en innvendig kon og er et drittverktøy. Enten sprekker pipa fordi den slås for hardt på, eller så glipper konen fordi den ikke får tak.

Uansett er resultatet ubrukelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkurat.. så hvor får jeg tak i slik en venstre gjenget pipe?

 

Ringt fler nå og ingen som har. har bare de slå pipene.. : bh : : bh :

 

wuhuu, mjøndalen bilgummi hadde slike man skrur..

Tar en tur dit imorgen så får vi se. håper bare pipa dems går inn da. er ikke akkurat flust av plass rundt bolten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å prøve et VAG verksted? Hos oss har vi iallefall slikt sett med flere typer sånne adaptere. Ikke sikkert alle VAG verksteder har, men jeg mener det er originalt VAG delenr: på den kofferten adapterene ligger i så da er det jo en mulighet.

 

Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke den kofferten.. Lå bare løst den derre bolt greia..

 

Mener nr på den nøkkelen var 469.

Hvis det hjelper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde nettopp samme problemet med en kundebil der sporen til låseboltene var ødelagt fordi kunde hadde dratt dem til med 1000000Nm ++++: bh :

Prøvde først med spesialverktøyet som John Ivar fortalte om, men det gikk ikke særlig bra. Pipa spiste bare opp bolten. Jeg fant frem en 12-kant pipe som var bitte litt mindre enn bolten, satt på en forlenger og hamra til jeg var rød i toppen. Så satte jeg på en latmansarm på ca 2meter og dro til det jeg orket. Klarte å få ut boltene på alle hjula med denne metoden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å slå på ei pipe, men virket som den gikk bare 2mm på eller no og lenger ville den ikke..

 

Eller må jeg bare slå til det går?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ikke med makt, så går det sannsynligvis med mere makt: smil : : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er problemet? Jeg har bare boret et hull i senter å trukket til de to boltene ved siden av å slått i en tolvkant unbraco å dratt til, da har enten hode brukket eller bolten har løsnet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å slå på ei pipe, men virket som den gikk bare 2mm på eller no og lenger ville den ikke..

 

Eller må jeg bare slå til det går?

 

Hehe... Trikset er nok bare å hamre det du orker, og vær sikker på at du får den helt inn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.