Passat 1,6 lugger ved motorbrems

Anbefalte innlegg

Min Passat 1,6 2001 gått 160.000km lugger ubehagelig når jeg slipper gasspedalen. Det kommer to harde støt. Det virker som om det første kommer når drivverket går fra skyv til brems, dvs at det må være blitt litt romt et sted underveis. Det andre er et slags etterstøt og det har jeg ingen forklaring på.

 

Jeg merket dette allerede etter ca 100.000 men VW verkstedet prøvekjørte og sa bilen var normal. Jeg opplever det anneledes.

 

Er det noen som kjenner problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Passat 1,6 2001 gått 160.000km lugger ubehagelig når jeg slipper gasspedalen. Det kommer to harde støt. Det virker som om det første kommer når drivverket går fra skyv til brems, dvs at det må være blitt litt romt et sted underveis. Det andre er et slags etterstøt og det har jeg ingen forklaring på.

 

Jeg merket dette allerede etter ca 100.000 men VW verkstedet prøvekjørte og sa bilen var normal. Jeg opplever det anneledes.

 

Er det noen som kjenner problemet?

 

Ville fått lest av feilkoder på bilen om jeg var deg. Mener det sitter en føler på clutchpedalen som har med innsprøytninga ved girskift o.l å gjøre. Kanskje den er defekt og at det er derfor bilen "lugger"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville fått lest av feilkoder på bilen om jeg var deg. Mener det sitter en føler på clutchpedalen som har med innsprøytninga ved girskift o.l å gjøre. Kanskje den er defekt og at det er derfor bilen "lugger"

 

Tviler på at det har noe med clutchen å gjøre: Problemet kommer når jeg slipper gassen med clutchen ute. Bilen har vært på service og det har ikke vært reagert på feilkoder. Kan det være noe annet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitt motorfeste i fremkant motor kanskje? I og med at du ikke får feilkoder på den skulle en jo tro det var noe mekanisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.