Anbefalte innlegg

Har et spørsmål angående rygging med bil som har syncro.

Skal den trekke på alle hjulene når du rygger og et av forhjulene spinner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kobler ut 4x4 i reverse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kobler ut 4x4 i reverse.

 

det gjør ikke min syncro ivertfall.. er jo et udugelig 4wd system om den kobler ut i revers!! er jo når du rygger ut av brøytekanten som du trenger den: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det gjør ikke min syncro ivertfall.. er jo et udugelig 4wd system om den kobler ut i revers!! er jo når du rygger ut av brøytekanten som du trenger den: smil :

 

Er enig med deg der.:)

Virket ikke som om min syncro virket i revers.

Noen som vet hva som kan være feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alltid ment at når man rygger med en syncro, så får du full 4hjulsdrift ...

 

veit ikke hvor jeg har det fra.. men har lest det en plass.. mulig det var i instruksjonsboka til golfen eller noe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde også at Syncroen låste seg når man la inn revers, jeg syns å huske å ha lest det i salgsbrosjyren for en Transporter T4 anno ca 1998-99. Det er ikke dermed sagt at en Golf 2 Syncro gjør det. Og jeg vet 100% sikkert at en T3 Syncro ikke bryr seg katta om det går framover eller bakover, den låser når det trengs!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å ha hørt et sted at ryggelysreleet har noe med dette å gjøre.. Har ikke peiling på syncro, men det går vel ann å ringe et vag verksted

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syncroen jeg hadde var lik - den var kun fremhjulsstrek i reverse...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På syncro sitter det en mekanisk sperre funksjon i bakdiffen som slåes inn når du setter bilen i revers, er rygglysbryteren ødelagt (Noe som er ganske vanlig) virker ikke 4x4 når du rygger.

 

Viskosekoblingen som sitter på bakdiffen kan enkelt sagt sammenlignes med et sykkelnav, den kobler inn så lenge du trår fremover, triller fritt om det går lett, og triller fritt om du trår baklengs... Derfor sitter denne mekaniske sperren for at diffen skal henge med også baklengs.

 

Klønete forklart... men jeg håper du skjønner hva jeg mener.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva som gjør at jeg har 4x4 når jeg rygger da?

 

Edit. Drit. skjønte det nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er noen litt eldre biler med syncro som ikkje har drift på bakhjula når du rygger. Hadde ein Passat g60 syncro, den hadde ikkje drift bak ved rygging. Var ingen sperrefunksjon på viscokoblinga, noe det måtte vært visst den skulle funka bakover, men eg kjørte stort sett bare på vanlig vei med den, så det var ikkje noe problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bytta bakdiff og fikset ryggelyset siden forrige vinter. Drar like dårlig bak i reverse.

 

Kjørte Quattro for første gang i dag, overlegent!

 

På brøytekanten som Syncroen måtte ha to forsøk på fremover, så rygga jeg rett over. Må vel legge til at Syncroen ikke har noe særlig til dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På syncro sitter det en mekanisk sperre funksjon i bakdiffen som slåes inn når du setter bilen i revers, er rygglysbryteren ødelagt (Noe som er ganske vanlig) virker ikke 4x4 når du rygger.

 

Viskosekoblingen som sitter på bakdiffen kan enkelt sagt sammenlignes med et sykkelnav, den kobler inn så lenge du trår fremover, triller fritt om det går lett, og triller fritt om du trår baklengs... Derfor sitter denne mekaniske sperren for at diffen skal henge med også baklengs.

 

Klønete forklart... men jeg håper du skjønner hva jeg mener.

 

Jan Brede

 

Skjønner hva du mener.:)

Skal måle og se om jeg får noe spenning på noen brytere baki der.

Har sett at det sitter en par brytere der i hvertfall.

 

Tenkte jeg skulle sjekke instruksjons boka, men den var skrevet på utenlandsk. (Tysk)

Kan bare noen få ord så da ble det vanskelig.: bh :

 

Tusen takk for alle svar: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godag

 

Den mekanisk sperre funksjon som Jan Brede ref. til må ha vakuum for å virke, rygge lys bryteren slår bare av/på vakuumet. Sitter en vakuum tank v. side forran (godt skjult, ser bare korken), slange vidre der i fra til bak diffen, det må også sitte enn enveis ventil et sted før tanken for og holde på vakuumet.

 

Bilen min er enn 86', så det bør være det samme på alle etter den...

 

Lykke til!

 

 

Mvh Tore M

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bør en jo kunne sette den ventilen åpen hele tiden så har en permanent 4wd også fremover ??????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt på det samme, men har ikke prøvd...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen so vet hvor de 2 ledningene som går inn på diffen bak kommer fra? Jeg har ryggelys men ikkje 4x4 i revers

 

Evnt eit koblingskjema..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledningene kommer i fra et rele som sitter bak midtkonsollen. Her er skjema:

 

g60_syncro_fw_wiring.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.