Anbefalte innlegg

Hei har en S4 AAN.

 

Har lest feilmelding på bilen, får opp "defekt styreenhet".

 

Syntes selv at bilen går som den skal, men kan det være chippen i bilen? bilen er chippet, men vet ikke hvem som har levert chippen til bilen.

 

Noen eksperter her som har noen forslag om hva dette kan være???:tilber:

 

 

Har også et annet problem, tempføleren i instrumentet mitt viser feil. viser mellom 50 og 90 grader på varm motor. Noen som har noen forslag til hva dette kan være?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei har en S4 AAN.

 

Har lest feilmelding på bilen, får opp "defekt styreenhet".

 

Syntes selv at bilen går som den skal, men kan det være chippen i bilen? bilen er chippet, men vet ikke hvem som har levert chippen til bilen.

 

Noen eksperter her som har noen forslag om hva dette kan være???:tilber:

 

 

Har også et annet problem, tempføleren i instrumentet mitt viser feil. viser mellom 50 og 90 grader på varm motor. Noen som har noen forslag til hva dette kan være?: klø :

 

Hei. Styrenheten din er mest sannsynlig ok da det er vanlig at det kommer opp på chippet bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for infoen,

 

 

kunne tenke meg at det var grunnen. har noen forslag om tempføleren min. Tok nettopp temp av motoren i varm tilstand, den viste 80grader med separat tempføler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig problem med tempføler, selv om det oftest er sånn til/fra-problem. Det er den største føleren som sitter på vannmanifolden rett under innsuget, fås billigst (?) sammen med noen andre deler du trenger fra sjmautotechnik.com. Er litt vanskelig å komme til, men løsne på litt luftslange så er det ikke så umulig. Du kan også sjekke tempen via klimaen, se på nordicaudi for info.

Jeg har forresten et annet problem, og det er at lakken på instrumentet har løsnet, og krøller seg under nåla så den ikke går opp til riktig nivå uten et dask i dashen.. Må finne noe lakk på hobbyrommet, tenker jeg! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har forresten et annet problem, og det er at lakken på instrumentet har løsnet, og krøller seg under nåla så den ikke går opp til riktig nivå uten et dask i dashen.. Må finne noe lakk på hobbyrommet, tenker jeg! :D

Haha, jeg har akkurat samme problem: haha :

Bare skjærte bort det som krølla seg, og tegna på med sort tusj etterpå :)

 

Hmm, du vet ikke hvor tempgiveren på 2.8 litern sitter vel? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Ja, det blir kult med hvite skiver.. : klø :

Heldigvis har jeg jobbet 10 år med display og panelteknologi, så jeg skal nok få til noe! :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg har funnet ut mitt problem med tempføleren, det er termostaten min som er gåen, den står oppe hele tiden, derfor blir ikke bilen varm nok. : rock :

 

Skal bytte den delen i dag, gir tilbakemelding på om det ble noe suksess...

 

 

 

Men takk for alle tips...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Styrenheten din er mest sannsynlig ok da det er vanlig at det kommer opp på chippet bil.

 

riktignokk, men dårlige chipper.

hadde samme på min til es tuning brant chip til meg etter maping å da forsvant feilkoden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Termostat bytte ble en suksess.: rock :

 

Bilen holder 91grader... PERFEKT!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, jeg har akkurat samme problem: haha :

Bare skjærte bort det som krølla seg, og tegna på med sort tusj etterpå :)

 

Hmm, du vet ikke hvor tempgiveren på 2.8 litern sitter vel? :confused:

 

En annen fin ting å reparere sprukket folie med er frontruteprimer. Altså et sånt stoff som brukes i vinduskanten før man har på lim når man setter i limte ruter. Dette er en slags lakk og har samme farge som folien ( matt svart ) da den tørker. Brukte det på en 100 en gang og det ble veldig bra. Forresten fin å flekke vinduspusserarmer med også. Temp. føler på 2.8 tror jeg sitter på et vannrør bak på høyre topplokk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Temp. føler på 2.8 tror jeg sitter på et vannrør bak på høyre topplokk.

Thx, skal sjekke:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.