Hvilken dimensjon ser heftigst ut på 7,5x17" ?

Anbefalte innlegg

Som topic sier: Hvilken dimensjon ser heftigst ut på 7,5x17" ? Må være litt kose-strekk. Noen som har noen priser så jeg har noe å gå etter ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/35-17 ser også bra ut.. (uten strekk da)

Tom Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha litt strekk :) Men da vet jeg hva slags dim jeg har å gå ut i fra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

175/55R17 (fordekk til Opel Speedster) vil sikkert gi bra strekk ;)

Blir litt for stor rullediameter og sikkert et mareritt å montere på felgen, men hva gjør man ikke for å få noe ingen andre har.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

175/55R17 (fordekk til Opel Speedster) vil sikkert gi bra strekk ;)

Blir litt for stor rullediameter og sikkert et mareritt å montere på felgen, men hva gjør man ikke for å få noe ingen andre har.....

Det bør da ikke by på så altfor store problemer, jeg fikk autogrip på alnabru til å montere 225\40 på en 10" felg, skal sies at de brukte litt lang tid da men.hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/40-17

Denne dimensjonen får min stemme!

Jeg har 205/40 på 8x17"....for lite strekk...lyst på 195/40 neste gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: ja :

Det blir nok meget bra skal du se! Kommer jo selvfølgelig an på dekkene også, jeg hadde bra strekk når jeg hadde 205/40-17 Aurora på, når jeg byttet de til andre i samme dim så forsvant strekken...stort sett.

Med Auroradekkene stakk felgkanten over 1cm utfor dekket...fikk endel kommentarer på det ja:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøft :) hvem forhandler Aurora da ?

Hvilke andre merker er "godkjente" ?

Trenger ikke være noe spesielt dyre dekk..

Bare å legge inn forhandlere som selger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte mine hos Superdekk

Her ser du sånn passe strekken...og felgkanten som stikker utenfor...men det er jo 8" felg da. Aurora finnes ikke i 195/40-17.

ACFMDAIHaqpm.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker 195/40-17 bra på 8" felg også ?eller må jeg opp på 205 bak ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arild har jo 195/40-17 på badroc'en sin.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker 195/40-17 bra på 8" felg også ?eller må jeg opp på 205 bak ?

Tror ikke det er noen problem, er jo de som kjører med 195/45-15 på 8,5" felg...litt mindre dekksiden, men tror det har litt med dekktypene å gjøre, noen er jo mer rundet og mykere i dekksidene, f.eks Toyo Proxes TS1 eller hva de heter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos dekkonline.com får du f.eks Pirelli P Zero Nero i 195/40zr17 til 1177 inkl moms og frakt i Norge. Er faktisk billigere enn de fleste 205-dekkene deres, så da er vel valget enkelt? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før hadde je 215/40-16 på 9"-felger... gikk jo fint det..;)

Så da er det kurant med 195/40-17 på 8"-felg også sku je mene..

Klart det vil bli litt strekk, men det er jo ålreit: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øh.. Dere er klar over at det ser ut som dere ikke har råd til 'ordentlige' dekk? : klø : Hva er egentlig poenget med 'strekk' forresten? Må da gå hardt ut over felgkanter ved evt. uhell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen er vel at det ser utrolig bra ut :)

Skal jeg kjøre fælt, så kan jeg jo alltids bruke 7x15" med slicks som jeg har :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øh.. Dere er klar over at det ser ut som dere ikke har råd til 'ordentlige' dekk? : klø : Hva er egentlig poenget med 'strekk' forresten? Må da gå hardt ut over felgkanter ved evt. uhell?

Klart folk har råd til ordentlige dekk... Et av poengene med strekk er å ha på breie felger og fortsatt kunne senke mye, selv om felgen bygger langt ut..

Og man bruker jo bilen deretter også da... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du klarer å vise meg en bil som både har dekk som beskytter felgen og som muliggjør 70mm senking uten å valse opp alle skjermene, så skal jeg gi deg rett ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Ja, du har vel et poeng der, Runar! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

All show and no go.....;) Har hatt 8x14 felger med 195/45 14 dekk og gewinde på en tidligere bil så jeg vet hvordan det er å kjøre med øynene laaaangt foran bilen for å se etter steiner og andre "skumle" ting som kan kveste felg-kantene. Ser kult ut men stressende å kjøre til tider. Men hver sin smak ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget slik jeg ser det er tre:

- Som Runar sier er det enklere å få plass til breie felger

- Mange (inkl meg) synes faktisk det er mye tøffere med strekk på dekka (kommer vell å merke ann på resten av bilen)

- Ett smalt dekk på en brei felg vil i de fleste tilfelle spore adskillig mindre enn breiere dim på samme felg, itillegg er min erfaring at det ofte gir "kjekkere kjøreegenskaper" (dvs mindre understyring)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget slik jeg ser det er tre:

- Som Runar sier er det enklere å få plass til breie felger

- Mange (inkl meg) synes faktisk det er mye tøffere med strekk på dekka (kommer vell å merke ann på resten av bilen)

- Ett smalt dekk på en brei felg vil i de fleste tilfelle spore adskillig mindre enn breiere dim på samme felg, itillegg er min erfaring at det ofte gir "kjekkere kjøreegenskaper" (dvs mindre understyring)

Ikke helt enig med sporing......sporet noe helt vanvittig hvis det var litt spor i veien med både Conti og Toyo dekk (195/45-14) på Jettaen min. Hadde 215/40 16 dekk på den før å det sporet nesten ikke i det hele tatt. Men det var som å kjøre gokart med 195/45 14 dekk,iallfall kombinert med gewinde og gule polyuretan-foringer rund baut : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.