Startproblemer '98 A6 1,8T - hva kan være galt?

Anbefalte innlegg

Sliter litt med startproblemer på en '98 A6 1,8T manuell av og til.

Stort sett både starter den og går helt uten problemer, men av og til så vil den ikke starte. Starteren går, men det virker som den ikke får bensin (eller for mye?). Må vente/prøve i 5-10min og til slutt starter den. Rett før den endelig starter må man dra den på starteren litt lenger enn normalt og den harker litt før den kommer ordengtlig i gang og starteren kan slippes.

Dette skjer som oftest når bilen er halv-varm (kun kjørt litt) eller muligens også skikkelig varm.

 

Jeg tror kanskje det har noe med elektronikk/temperatur å gjøre, kanskje en temperatursensor som er gåen. Noen som vet hvilke(n) man evt bør se på og prøve å bytte og hvor denne/disse sitter?

 

Eller noen som har andre forslag til hva feilen kan være?

 

Trolig er det ikke samme problem på sommeren, og bilen har tidligere også hatt startproblemer når det har vært veldig kaldt (spesielt når motorvarmer har vært brukt). Imidlertid har bilen som regel alltid startet uten at man måtte forsøke/vente så lenge som 10 min, dvs. kun dra den på starteren 1-3 ganger og vente 10-30 sek mellom hver gang. Den var inne på møller tidligere en gang pga. dette en gang og de klarte ikke å finne en feil, men skyldte på at når det er kaldt så er ikke elektronikken helt med før det er normal temperatur i motoren (!?).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er trolig en tempføler for kaldstart som er dårlig. Hadde samme problem på min i fjor. Byttet føleren selv. kostet ca 350,- hos møller. sitter på en kjøleslange. tar ca 5 min å bytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er trolig en tempføler for kaldstart som er dårlig. Hadde samme problem på min i fjor. Byttet føleren selv. kostet ca 350,- hos møller. sitter på en kjøleslange. tar ca 5 min å bytte.

 

Takker, Har du noe delenr eller info om hvor den sitter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, Har du noe delenr eller info om hvor den sitter?
skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føleren sitter montert bak på toppen, festet med et klips.

Den du har er grønn av farge tipper jeg. mener den er bytta ut med en som er blå som skal være bedre.

De delenummer som er til den er 059 919 501 og den andre har A til slutt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føleren sitter montert bak på toppen, festet med et klips.

Den du har er grønn av farge tipper jeg. mener den er bytta ut med en som er blå som skal være bedre.

De delenummer som er til den er 059 919 501 og den andre har A til slutt.

stemmer. min var grønn og byttet til blå. Møller skulle ha 1500,- for jobben! : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føleren sitter montert bak på toppen, festet med et klips.

Den du har er grønn av farge tipper jeg. mener den er bytta ut med en som er blå som skal være bedre.

De delenummer som er til den er 059 919 501 og den andre har A til slutt.

 

Tusen hjertelig!

Så riktig (blå) blir da nr 059 919 501 A ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge er blå mener jeg...kommer litt ann på chassinummer på bilen.

Var et skille om du skulle ha A eller ikke.

Men det vet møller:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.