Hovedtreff, bekreftet NTS, 3.-4.6.06

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat mottatt beskjed fra Norsk Trafikksenter at vi kan få arrangere vårt hovedtreff i pinsen 2006. Mer info vil komme senere. Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er helt toppers!

 

Blir vel telting på banen denne gang og?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er dette sikkert ikke sant. Slik at vi kan bestille hytter?? Greit å være ut i goooo tid veit dere.

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting er bedre enn å få vite dette i god tid i for-veien. Går jo snart ann å sette om treffliste allerede for neste år ;): gb :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper all info kommer tidlig og lett tilgjengelig for oss "dødlige" som ikke er så veldig vandt med slike STOR treff.

 

Slik som for eksempel meg, som sleit veldig med og finne info i fjor. Dro forsåvidt heller ikke.

 

Mvh:

Helge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør som meg.... Thæhæ: haha : Første gang jeg skulle på vålerbanen skjønte vi ikke hvor vi skulle... og da vi så d sto et skilt med 5 km til grensa da skjønte vi at vi hadde tatt grådig feil...:jegerdum:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helgen før Bug Run, jeg vet nå såfall hvilket treff jeg skal prioritere da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ligger dette (som i stedsnavn)..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ligger dette (som i stedsnavn)..?

 

ca 3 mil fra Elverum retning kongsvinger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ligger dette (som i stedsnavn)..?

Våler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kommer med touranen (visst jeg ikke har ny bil da)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Våler

 

Braskereidfoss i Våler. (pirk-pirk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Braskereidfoss i Våler kommune. (pirk-pirk)

:stikke:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Braskereidfoss i Våler. (pirk-pirk)

 

Fæssa... (på lokalspråket..)

 

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat fått beskjed om at det er nye støyregler som gjelder på Vålerbanen i år. Det vil derfor ikke legges begrensning på 90db slik det har vært tidligere, men det vil være den oppgitte støyen i vognkortet som legges til grunn.

 

Altså; kommer det f.eks en original SQ med over 100db i vognkortet, er det denne grensen som legges til grunn, ikke 90db på alle biler slik som før.

 

Vi har ikke fått redegjort for all info rundt dette, så det er kun dette vi vet foreløpig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat fått beskjed om at det er nye støyregler som gjelder på Vålerbanen i år. Det vil derfor ikke legges begrensning på 90db slik det har vært tidligere, men det vil være den oppgitte støyen i vognkortet som legges til grunn.

 

Altså; kommer det f.eks en original SQ med over 100db i vognkortet, er det denne grensen som legges til grunn, ikke 90db på alle biler slik som før.

 

Vi har ikke fått redegjort for all info rundt dette, så det er kun dette vi vet foreløpig!

 

: gb :: rb :: gb :: rb :: gb :: rb :: gb :: rb :

 

Dette høres bra ut! Jeg tolker det iallefall som mer eller mindre "fri" støygrense

 

: cool :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: gb :: rb :: gb :: rb :: gb :: rb :: gb :: rb :

 

Dette høres bra ut! Jeg tolker det iallefall som mer eller mindre "fri" støygrense

 

: cool :

Syntes også dette er en fremgang, men vi bør nok være litt forsiktige med tolkingen enda iallefall... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva da med biler som ikke har vognkort, dvs. løpsbiler? Ikke kom og si at det bare er registrerte biler som får kjøre, for vi vet alle at det ikke er tilfellet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er noe fordel å følge oppgitt db krav fra vognkortet. I alle fall har jeg et dilemma. Ingen av mine biler har oppgitt støykravet i vognkortet, men det betyr ikke at jeg automatisk har "fri" grense (så enkelt har vi det ikke i Norge).

 

Begge mine biler er '83 modeller og er typegodkjent i Norge før 1. okt 1982. Dvs jeg må følge paragraf 21-5 "Støy fra bil - kravnivå ECE Reg. No 9 Rev. 01 fra "Krav til kjøretøy nr2 1994" som sier for alle biler fra 1. jan 1979 til 1 okt 1983 gjelder 82db(A) ved 3/4 turtall av maks effekt turtall, målt 45grader på eksosrøret og 0.5m fra.

 

Så hvis noen andre har en annen tolkning så vil jeg gjerne vite om den, da jeg kanskje kommer med 2.5" anlegg, en tverrsigjennom potte og liten turbo til støydemping (noe som mest trolig ikke klarer 82db(A))

 

Og hvis det kommer noen med 100+db(A) så håper jeg bilen er registrert før 1.januar 1972... (Det er litt enklere med de)

 

PER: Hvis det er løpsbil så skal det følge med en vognlisens som forteller hvilken klasse og hvilket regetverk den følger, men for de fleste rally/race klassene så gjelder 100db(A)

 

 

*just my $0.02*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva som er fordel/ulempe osv vil jeg helst ikke spekulere i, men det kan bare slåes fast at de kravene som Vålerbanen setter er noe vi må følge og IKKE har noen som helst mulighet for å gjøre noe med.

 

Som sagt så har ikke jeg nå noe mer info enn akkurat det som står skrevet her. Er heller ikke jeg som har snakket med folkene på vålerbanen, jeg har kun fått beskjed om å legge det ut på forumet.

 

Men regner med at det sikkert kommer mer utfyllende info om dette senere! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min er på 78db. da ryker det treffet.

Blir vel da et stort problem for gatebil treff på våler da?

 

Hva da med biler som kun er bygd for gøy ikke vognkort og ikke noe rally godkjenning.

 

er jo ganske mange slike biler i klubben.

 

Hva gjør man da for å få kjøre dette er jo noe vi bør finne ut av sammen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.