Hovedtreff, bekreftet NTS, 3.-4.6.06

Anbefalte innlegg

På gatebil helga før blir det vel overnatting på bannen/eller nær tilknyttning til banen!? Er vel mer fyll og herverk under et slikt arrangement vel?

 

Skal man "kreve" at alle skal overnatte på Haslemoen må man vel sørge for at det er plass til alle, og ikke som ifjord da halvparten av Haslemoen var utleid til noen andre og det var ikke mulig å booke plass ifjord på denne tiden. må vel best mulig prøve å få til overnatting på banen. Det er det som er livet og skjarmen med disse treffet. Uten dette så blir det ikke det samme.

 

Likte svært godt innlegget til Svein-Erik Bjørnholt, det beskriver treffet i et nøtteskall slik jeg også opplever dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det er noen som har forslag på hvordan vi kan gjøre det, så er alle forslag velkomen:)

 

 

Luis, i stedet for at VACN subsidierer megastereoen til FGL så kan de leie inn ett par sekuritas vakter som kan patruljere området om kvelden. De kan således ta "pøbler" på fersken når de bedriver ugang slik at personalia kan noteres og klubben kan sende regning.

 

Antallet "pøbler" i klubben er mindre enn en promille i mine øyne, men kan vi ikke passe på hverandre så får noen passe på oss.

 

Bare ett forslag....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessuten er det vel ikke bestemt av styret enda at det blir forbudt å overnatte på banen, og er helt enig med Paul Guillen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde vi var nektet å overnatte der av utleier jeg, mulig jeg har misforstått litt : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luis, i stedet for at VACN subsidierer megastereoen til FGL så kan de leie inn ett par sekuritas vakter som kan patruljere området om kvelden. De kan således ta "pøbler" på fersken når de bedriver ugang slik at personalia kan noteres og klubben kan sende regning.

 

Antallet "pøbler" i klubben er mindre enn en promille i mine øyne, men kan vi ikke passe på hverandre så får noen passe på oss.

 

Bare ett forslag....

 

Eventuelt at vi setter opp en Ordensvakt-liste,der 4 medlemmer melder seg frivillig,og at 2 par tar hver sin kveld.

Bare et forslag,og regner med at dette kanskje har blitt diskutert fra før?

 

Hvis det ikke er diskutert,kan det vel diskuteres? Hvis folk synes dette er noe som er diskuterbart da selvfølgelig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luis, i stedet for at VACN subsidierer megastereoen til FGL så kan de leie inn ett par sekuritas vakter som kan patruljere området om kvelden. De kan således ta "pøbler" på fersken når de bedriver ugang slik at personalia kan noteres og klubben kan sende regning.

 

Antallet "pøbler" i klubben er mindre enn en promille i mine øyne, men kan vi ikke passe på hverandre så får noen passe på oss.

 

Bare ett forslag....

Jeg støtter dette forslaget og håper det nye styret tar en avgjørelse som ALLE som har uttalt seg om overnatting på banen stiller seg bak.

Personlig kjører jeg ikke på bane, og ikke stiller jeg ut bilen min. Som regel har jeg ikke engang noen bil å ha med meg: haha :

Jeg reiser på treff utelukkende for en ting: Treffet. Og stemninga kan ALDRI bli den samme på Haslemoen som det det blir på bana. Det å måtte sørge for å komme seg fra og til ( joda, jeg vet det blir satt opp busser men det er en grunn til at jeg ikke er medlem av Rutebussklubben Norge) er en ting, det å skulle være inne er noe annet. Dessuten, det er mye bra dekksparking og småproblemløsing på banen etter middag og et par pils, vanskelig å sparke i dekka når de står på banen og praten skal foregå på Haslemoen.

Sett på en annen side, blir det forbudt å overnatte på banen slipper jeg ihvertfall å tenke på å få fri fra jobb fredag og lørdag den helga.

 

Uansett hva utfallet blir så må vi ihvertfall få korrekt informasjon snart. En måned før treffet bør all informasjon komme ut til medlemmene, det være seg overnatting, prøveskilt og støy for banekjøring, priser og generell info. Det holder ikke å komme med denne informasjonen en uke før treffet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En fakta informasjon vil jeg gjerne komme med. Bråket og herverket i fjor kom fra en annen fest i nærheten. Ikke fra treffet vårt. Stereoen ble skrudd opp litt høyt en gang og dempet umiddelbart når det kom en klage på det.En representant fra NTS kom til og med bort til oss når anlegget ble rigget ned fordi de ønsket å leie riggen under STCC som skulle arrangeres på høsten.

Men jeg er helt enig at det ikke er noe poeng med et sinnsykt anlegg å masse styr rundt det. Det jeg ønsker er grilling, musikk drikking og bilprat på kvelden. alt på banen, ser ikke noe problem i det. Kan gatebil klare det, så kan hvertfall VACN klare det. Så hvis det som må til er vakter, så heller det enn haslemoen ;)

just my 2 cent

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo folkens!

Jeg skulle absolutt ønske det samme som dere, at vi kunne være på banen hele tida, men det er faktisk medlemmer og medbrakte "kamerater" som er hovedårsaken til at styret velger andre alternativer med eller uten tvang.

 

Hvis dere ser på budsjettet som er satt opp (tilsendt i f m årsmøtet), ser dere at klubben i utgangspunktet "spanderer" kr 100.000,- (Inntekt 60.000,- og utgift 160.000,-) på dette arrangementet, nesten like mye som går til lokallagsstøtte i 2006 (130.000,-). Skal vi i tillegg betale vakter og/eller reparasjonskostnader grunnet idiotisk oppførsel og hærverk, vel så er det få alternativ egentlig.

 

Hadde vi vært LITT flinkere til å passe på hverandre, selv om det er noen promiller innabords, så ville ikke denne diskusjonen vært her. Så enkelt er det. Hittil har INGEN meldt seg som "politi/ordensvern", dels fordi alle skal oppføre seg etter eget hode og f... i konsekvensene, ja går dette ut over ALLE.

 

Klubbaktivitet er et kollektivt arbeid der vi som arbeider for fellesskapet er DRITA LEI å måtte rydde opp og godsnakke med folk som hjelper oss med arrangementet i etterkant. Vi får ekstra bøter for ødeleggelser og bråk ut over natta enten det er på baneområdet, på campingplasser eller andre steder. Det er rett og slett svært lite morsomt. Vi må også leie inn ekstrapersonale som skal rydde opp på plassen der vi ferdes, til tross for at det er satt ut søppelkasser for hver 30 m. Vi slipper ned søppel, akkurat der vi står og går, og dette medfører ekstrautgifter for alle.

 

Dersom vi var litt flinkere til å oppføre oss, plukke opp litt osv, ville vi hatt det langt hyggeligere på ALLE måter. Her er det ikke KUN snakk om 50 cent, men tusenvis av kroner, desverre.

 

Dersom èn person fra hvert lokallag kunne si at de tok ansvar for "sine", ville situasjonen straks bli langt lysere både trivselsmessig og økonomisk. En tilbakemelding til lokallagsansvarlig snarest bør kunne bedre situasjonen betraktelig. Takk for at du gadd å lese til slutte. Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lest denne tråden og fjorårets tråd..

#1 er det noen som har sendt en forespørsel til lokallagene om å stille med "ordensvakt\er"?

#2 (og denne har jeg ikke finni noe godt svar på) har det blitt avklart om hærværker ifjord var VACN eller annen nærliggende fest?

#3 JEG tar iallefall bladet fra kjæften og sier at jeg kan gjerne gå rundt å vifte med fingeren iallefall en av kveldene da jeg neppe har planer om alkohol inntak 2 kvelder på rad om klubben skulle velge å gi overnatting på banen en ny sjanse..

 

SÅH!

 

Hilsen nykommer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lest denne tråden og fjorårets tråd..

#1 er det noen som har sendt en forespørsel til lokallagene om å stille med "ordensvakt\er"?

#2 (og denne har jeg ikke finni noe godt svar på) har det blitt avklart om hærværker ifjord var VACN eller annen nærliggende fest?

#3 JEG tar iallefall bladet fra kjæften og sier at jeg kan gjerne gå rundt å vifte med fingeren iallefall en av kveldene da jeg neppe har planer om alkohol inntak 2 kvelder på rad om klubben skulle velge å gi overnatting på banen en ny sjanse..

 

SÅH!

 

Hilsen nykommer..

 

Stiller meg bak dette inlegget... er personlig avholdsmenneske, så har ingen problemer med å traske rundt på området kveldstid. Ikke om det hjelper til med å holde miljøet samlet ihvertfall. Håper virkelig flere også kan melde seg som vakter slik at det går ann å få til det alle har lyst til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,da sier vi det slik. Jeg stiller som Ordensvakt for Nord-Trøndelag Lokallag.

Jeg kan godt ta fredagskvelden,og håper jeg får med meg en til fra et annet lokallag,og at to fra andre lokallag stiller opp på lørdagskvelden.

 

mvh

Hans Strømseng

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger gutta fra follo en vakt bikkje stiller jeg gjerne opp, om det er det som skal til for å redde baneovernatting. Men det skal være sagt, jeg flyr ikke rundt å passer på medbrakte mennesker. Medlemmene i lokallaget vet jeg kan oppføre seg, så de skal jeg kunne passe på. Men som sagt tar jeg ikke ansvar for hva utenforstående og andre "medlemer" gjør. Jeg stoler på kjernen og melder meg derfor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger gutta fra follo en vakt bikkje stiller jeg gjerne opp, om det er det som skal til for å redde baneovernatting. Men det skal være sagt, jeg flyr ikke rundt å passer på medbrakte mennesker. Medlemmene i lokallaget vet jeg kan oppføre seg, så de skal jeg kunne passe på. Men som sagt tar jeg ikke ansvar for hva utenforstående og andre "medlemer" gjør. Jeg stoler på kjernen og melder meg derfor

 

 

Missforstå meg rett, men den holdningen holder ikke..

Om styret\ledelsen\NTS bestemmer seg\godtar overnatting på banen så vil det være et felles ansvar å sørge for att ting begrenser seg til hyggelig samvær, bilkjøring, skruing og skryting (m alkohol innabords så å merke)..

 

Att noen får et overordnet ansvar en eller begge kveldene betyr ikke at resten kan gi blaffen, forhåpentligvis så slipper di gjøre noe som helst og alt er bare morro..

 

And on that notice, can someone put up the schedule for this party as requested way earlier in this thread for us newbies?!?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg melder meg til ordensvakt, gode referanser!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo folkens!

Jeg skulle absolutt ønske det samme som dere, at vi kunne være på banen hele tida, men det er faktisk medlemmer og medbrakte "kamerater" som er hovedårsaken til at styret velger andre alternativer med eller uten tvang.

 

Det er her jeg mener feilen ligger! Jeg mener, håper og tror at det ikke er styrets oppgave å bestemme dette(?) styrets oppgave er å arrangere treffene medlemmene vil ha, og ikke "tvinge" på oss løsninger dere har funnet på.

Du må huske på at uten medlemmer er det heller ingen klubb! Etter min mening er det dit hen dette blir drevet.

 

De aller fleste av oss er faktisk voksne ansvarlige mennesker, som har evne til å tenke selv! Vi reiser på treff og ikke på speiderleir, vi trenger ingen til å passe på oss.

 

Hvis dere ser på budsjettet som er satt opp (tilsendt i f m årsmøtet), ser dere at klubben i utgangspunktet "spanderer" kr 100.000,- (Inntekt 60.000,- og utgift 160.000,-) på dette arrangementet, nesten like mye som går til lokallagsstøtte i 2006 (130.000,-). Skal vi i tillegg betale vakter og/eller reparasjonskostnader grunnet idiotisk oppførsel og hærverk, vel så er det få alternativ egentlig.

 

Kan du forklare meg hvor lokallagsbudsjettene kommer inn i bildet når det gjelder banetreff? Det er mulig det er jeg som er treg, men jeg er møkk lei av at du "blander kortene" i dine innlegg.

 

Dersom vi var litt flinkere til å oppføre oss, plukke opp litt osv, ville vi hatt det langt hyggeligere på ALLE måter. Her er det ikke KUN snakk om 50 cent, men tusenvis av kroner, desverre.

 

Selvfølgelig er det rom for forbedring, men måten å gjøre det på er ikke å tvinge folk til løsninger de ikke vil ha.

Jeg mener det er bedre å slå hardt ned på hærverk,forsøpling osv. i de tilfellene det er mulig.. Dette for å sette tydelige eksempler på at dette er uakseptabel oppførsel.

 

 

Den gang jeg ble medlem av denne klubben, ble jeg det for å treffe likesinnede i hyggelige omgivelser. Jeg føler klubben idag fjerner seg mer og mer fra ting som er viktige for meg.

Det jeg da må finne ut er om det er klubben eller jeg som forandrer seg...

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo folkens!

Hvis dere ser på budsjettet som er satt opp (tilsendt i f m årsmøtet), ser dere at klubben i utgangspunktet "spanderer" kr 100.000,- (Inntekt 60.000,- og utgift 160.000,-) på dette arrangementet, nesten like mye som går til lokallagsstøtte i 2006 (130.000,-). Skal vi i tillegg betale vakter og/eller reparasjonskostnader grunnet idiotisk oppførsel og hærverk, vel så er det få alternativ egentlig.

 

Jeg må PRESISERE at det jeg skriver nå ikke er for å sverte John K, for han er tildels enig i det jeg skriver her:

 

Jeg synes det er bedre at klubben bruker 100 000 kroner på dette, og kanskje gir enda mer i støtte til lokallag, samt betaler for vakthold på hovedtreffet.

 

Hvorfor? Jo fordi når det er satt av 100 000 i budsjett for å ha stand på Gatebil, så er det vel bedre å bruke 100 000 på noe somgår direkte tilbake til medlemmene?

 

Jeg sier ikke at klubben ikke skal være representert på gatebilmessa, men å bruke 100 000 er vel litt i overkant.

 

Men for å ikke skli ut i hva det handler om, i fjor ble det knust noen ruter på en hjullaster på banen, året før ble det knust ei rute på Haslemoen..

 

Problemet er vel ikke hvor vi har overnatting på treff, men hvordan folk ter seg... VACN er blitt en veldig stor klubb, og det er desverre slik at det er noen få som ødelegger for massen...

 

For å løse dette er det kommet inn flere gode forslag, både dette med at noen fra hvert lokallag tar sitt avsvar eller at man rett og slett leier inn et vaktselskap...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT.

 

Men hvor ble det bestemt at klubben skal bruke 100.000,- på stand på Gatebil?

 

Og tilbake til Topic. Jeg gleder meg til våler=) Ahh =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Jan B og alle andre bane "elskere" å få bo på bana er en veldig stor del av treffe.. Er der jeg har blitt kjent med folk fra "hele" landet.

 

Å kunne sitte først med sine "egne" for så å kunne rusle rundt på området å slå av en prat med "ukjente" er en veldig sosial og bra ting.

 

En annen fordel er at men dagen derpå kan labbe ut av teltet å gå å se på bilene, uten å måtte bevege seg ut på landeveien med stor fare for en liten rest promille. Ville jo ikke sett bra ut for klubben med følgende overskrift " 10 mistet lappen for promille kjøring i forbindelse med vwaudi-treff "

 

At det er 10 personer som hadde kommet til å kjøre med litt restfyll i kroppen er jeg ikke i tvil om. Dette kunne ha skjedd for "bruspulver gutta" også (litt intern)

 

Dersom klubben bruker 100000 på en stand, så BØR den gi veldig mange nye medlemer, jeg for min del tror at et treff vil kunne skaffe flere nye medlemer enn en stand. Det gir i alle fall MYE mere tilbake til medlemene.

 

Så en liten en til ledern.

Dersom det er så mange ting du er lei av i samband med drifta av klubben så fatter jeg ikke at du gaddet å stille til gjenvalg. Det er veldig skjelden det kommer positive ting fra deg her på forumet, og jeg reagerer på at alt du sier virker som om det er styre vedtatte ting. Så ser jeg at det er styre medlemmer som ikke vet noe om de samme tingene. Har ikke disse fulgt med på møtet, eller er det DINE meninger som kommer her ?

 

Beklager det lange innlegget og eventuelle skrivefeil. Kom akkurat hjem fra et supert treff i valdres (til tross for lite vennlig værgud)

 

Mvh

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

camping på bana : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor melder man seg på? : flau :

Ich will kommen mitt meine CSR A6.. kun utstilling.. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor melder man seg på? : flau :

Ich will kommen mitt meine CSR A6.. kun utstilling.. : vinke :

 

Det er ingen forhåndspåmelding for utstilling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man bare møte opp og betale i "døra"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Missforstå meg rett, men den holdningen holder ikke..

Om styret\ledelsen\NTS bestemmer seg\godtar overnatting på banen så vil det være et felles ansvar å sørge for att ting begrenser seg til hyggelig samvær, bilkjøring, skruing og skryting (m alkohol innabords så å merke)..

 

Att noen får et overordnet ansvar en eller begge kveldene betyr ikke at resten kan gi blaffen, forhåpentligvis så slipper di gjøre noe som helst og alt er bare morro..

 

And on that notice, can someone put up the schedule for this party as requested way earlier in this thread for us newbies?!?!

 

Tror du misforsto meg litt, jeg tenkte på at hvis man ønsket at noen fra vært lokallag meldte seg, så hadde de også hovedansvar for sitt lokallag. Det var det jeg mente med mitt innlegg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.