#1 Skrevet Desember 15, 2005 Hei, skulle rygge opp til huset i dag å så var det en ulyd som kom, var kun i reverse også, så jeg løfta opp bilen i dag å starta den, satt den i reverse og tok opp lyden så dere skal få høre.. - (Wav fil, tatt opp med mobilen) Den lyden er ikke når jeg kjører i de andre gira, kun i reverse. Hva kan det være? skifte girkasse kanskje? Hm. Bra det kom nå, og ikke etter jeg selger bilen, så jeg får fikset det. mvh. Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2005 Hei, skulle rygge opp til huset i dag å så var det en ulyd som kom, var kun i reverse også, så jeg løfta opp bilen i dag å starta den, satt den i reverse og tok opp lyden så dere skal få høre.. - (Wav fil, tatt opp med mobilen) Den lyden er ikke når jeg kjører i de andre gira, kun i reverse. Hva kan det være? skifte girkasse kanskje? Hm. Bra det kom nå, og ikke etter jeg selger bilen, så jeg får fikset det. mvh. Kim Stor sansynlighet for at reversdrevet er knekt, ganske vanlig på golf. Enkelt å skifte, men kassa må ut og demonteres, så det er litt jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 15, 2005 ok, takk for kjapt svar. får håpe det kun er det drevet, og ikke noe annet. får vel plokke ut igjen kassa da, ikke så mange mnd siden jeg skifta clutch også. men er det farlig om jeg kjører med bilen, framover? er litt avhengig av den også nå før jul, ganske kjipt at dette skjedde nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 15, 2005 Ikke godt å si hvor bitene av et evt ødelagt drev havner da du kjører med den. Er jo andre drev inni der som har god hastighet og en metellbit innimellom dem så er det kvelden..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 15, 2005 ok, ja du sier noe der ja. får vel ut med kassa til helga å se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 15, 2005 Har vært ute for det samme selv. Vel, farlig og farlig, kommer jo litt ann på. Er det en tann på revers-drevet som er av/hel, og denne havner i mellom 2 andre tannhjul..... Ja, du kan jo tenke selv! Jeg kjørte LENGE med gåent revers-drev (mener det var ca 1,5 år). Begynnte å hoppe ut av revers på slutten. Byttet bare kassa da. Plukket den gamle "for å se", kunne trodd at drevet var laget av plastikk! Var såvidt 3 hele tenner igjenn..... En annen ting, er at på diffen er det noen nagler som er ordentlig BAD! Har en lei tendens til å knekke. Dette har jeg også prøvd. Hodet på naglen kom ut av seg selv..... Hvis du først har oppe kassen, ville jeg vurdert å byttet disse. Skal visst være er rep.kit til dette. Noen bolter som ikke knekker. Og til slutt: BRUK RETT TYPE OLJE PÅ KASSA!!!!! Skal være en tråd om det her på forumet. Hilsen Freddy - som har et høyt forbruk på mk3 gti kasser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 15, 2005 ok, ja du sier noe der ja. får vel ut med kassa til helga å se. Du bør kontrollere drevet som reversdrevet går i inngrep i og, blir ekstra belastning på det visst det mangler tenner på reversdrevet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 15, 2005 Har vært ute for det samme selv. Vel, farlig og farlig, kommer jo litt ann på. Er det en tann på revers-drevet som er av/hel, og denne havner i mellom 2 andre tannhjul..... Ja, du kan jo tenke selv! Jeg kjørte LENGE med gåent revers-drev (mener det var ca 1,5 år). Begynnte å hoppe ut av revers på slutten. Byttet bare kassa da. Plukket den gamle "for å se", kunne trodd at drevet var laget av plastikk! Var såvidt 3 hele tenner igjenn..... En annen ting, er at på diffen er det noen nagler som er ordentlig BAD! Har en lei tendens til å knekke. Dette har jeg også prøvd. Hodet på naglen kom ut av seg selv..... Hvis du først har oppe kassen, ville jeg vurdert å byttet disse. Skal visst være er rep.kit til dette. Noen bolter som ikke knekker. Og til slutt: BRUK RETT TYPE OLJE PÅ KASSA!!!!! Skal være en tråd om det her på forumet. Hilsen Freddy - som har et høyt forbruk på mk3 gti kasser. He he hard på gassen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 15, 2005 He he hard på gassen? Neida, bare uflaks! Anng. det drevet som revers-drevet går i inngrep på, så tåler det MYE mer! Var helt fin på den kassa jeg tok revers på. Regnet med det var most jeg, men var faktisk ikke det. Heldigvis, for det drevet kan ikke byttes! Må bytte hele akslingen da, ca 2700,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...