#1 Skrevet Desember 15, 2005 Eg har ein Golf 2 GTD 89 mod. som har gått 230000km. og plutseleg ein dag gjekk den seg heit, eg skifta då toppakningen før eg tenkte at d ikkje var så dumt med tanke på at den hadde gått så langt. men problemet er at den går seg heit med ei gang. Det virka som det ikkje er sirkulasjon i kjølesystemet, eg skifta termostaten i vasspumpa, men ingen forandring. kansje pumpa er defekt, men den såg inntakt ut då eg skrudde den av, i tilfelle korleis ser eg om den er defekt? Vasslangen frå toppen til radiatoren er heit, og slangen frå vasspumpa til radiatoren er kald.. noken som har noken tanka om kvar problemet kan ligge?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 15, 2005 Hva med å prøve å rense kjølesystemet(radiatorrens)? Kan ha gått tett et sted.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 15, 2005 skal eg ta ut radiatoren å prøve å blåse den rein med trykkluft? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 15, 2005 Løp å kjøp deg en flaske radiatorrens og fyll på. Vent til motoren er kald slik at du kan la den gå en stund for å se om rensen hjelper.. Sikker på at ikke viftereima er røket da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 15, 2005 d va eit jævla domt spm. eg prøve å rensa den i morgo.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 15, 2005 meinte spm mitt va domt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 15, 2005 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 15, 2005 meinte spm mitt va domt.. Litt OT Heter du virkelig Njål GOLF Kaardal? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 4, 2006 Jepp!! Og det er ikkje mange av oss...;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 4, 2006 En kammerat slet med varmeproblemer - det viste seg å være et belegg inne i radiator .. skiftet radiator så var alt ok... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 4, 2006 hadde samme problemet med min 85 cl en gang, skiftet termostat men var like gale... viste seg at den nye termostaten var defekt!! siden det ikke kommer varmt vann fra pumpen å ut i systemet er det nok der problemet ligger, prøv og ta ut termostaten å kok den i en panne på kjøkkenet for å se om den åpner... kan være så enkelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 4, 2006 Sjekk om vannet sirkulerer. Det skal komme vann i den tynne slangen på ekspansjonstanken da motoren går. Må du ruse motoren for å få noe vann der er pumpa defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...