Anbefalte innlegg

Hei,

 

HJELP!!!

Jeg har en 99 mod A4 1.8TQ med superchips.. Fylte feil bensin her sist veke.. 95 i stedet for 98 :-( trur den har gått i nødmodus, nesten ingenting turbotrykk.. Må eg inn der jeg chippet den eller kan jeg ordne dette selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den har gått i nødmodus skal det vel holde å stoppe bilen og så starte igjen. Da skal den vel egentlig være som før helt til samme feil oppstår på nytt. Kom dette etter at du fyllte bensin altså? Har kjørt min på begge deler og det har gått helt fint det iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den har gått i nødmodus skal det vel holde å stoppe bilen og så starte igjen. Da skal den vel egentlig være som før helt til samme feil oppstår på nytt. Kom dette etter at du fyllte bensin altså? Har kjørt min på begge deler og det har gått helt fint det iallefall.

 

Når eg begynnte å yte max so forsvant trykket.. Har 1.2 bar på orginal turbo, så den treng vel kanskje 98 konstant? Ska prøve å tømme tanken i mårra og få på 98 bensin!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det nok magnetventilen til turboen som det klikker litt for, ellers kan det hende det er lagt inn en form for sikkerhet i chippen som gjør at du ikke skal kunne overstige så så mye trykk. Prøv med "vanlig" bensin igjen først du, så får du se. Mulig det hjelper. Ellers ligger det masse info ang. magnetventil

N75 i diverse tråder her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det nok magnetventilen til turboen som det klikker litt for, ellers kan det hende det er lagt inn en form for sikkerhet i chippen som gjør at du ikke skal kunne overstige så så mye trykk. Prøv med "vanlig" bensin igjen først du, så får du se. Mulig det hjelper. Ellers ligger det masse info ang. magnetventil

N75 i diverse tråder her.

 

Det e fult mulig det ja.. Takk for bra svar :D skal prøve å bytte bensin i morgren og starte opp.. Bilen står vinter parkert, må bruke den av og til ;) Får søke litt og så

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.