Anbefalte innlegg

En kompis av meg har en S4 2,2TQ Avant som han har hatt problemer med lenge.

Han har vært på verksted med bilen flere ganger, men pga dyre deler vil han ikke bytte før han vet hva som er galt...

 

Problemet:

Ved mye pådrag lugger bilen.

 

Han har prøvd å bytte mye i den siste tiden...

 

Noen som har noen tips??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder lugging under pådrag på 2.2T finnes det minst 3 gode tråder på forumet, fordi jeg lette etter det samme selv en stund. Søker du litt finner du veldig mange tips, det kan være greit å fortelle hva han har prøvd å bytte og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min var slik også, lugget skikkelig på full gass og ikke på roligt gassdrag, jeg byttet alle coilene mine og vips var problemet borte vekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pådrag=høyt turbotrykk. Map sensor kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det første og enkleste man kan sjekke er jo luftfilteret...

hadde en gang et kn filter som var så stappa at bilen var helt kenguru.

 

Sannsynligvis er det jo noe annet, men dette kan jo være en grei ting å sjekke før man begynner på andre ting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det han da har prøvd å byttet:

 

- Lånt coilrekka mi før den ble mongolid.

- Byttet wastegate

- Sjekka ladetrykket.

- Byttet pop-off

- Pluss noe til som jeg ikke kommer på for øyeblikket... (prøvde å bytte en ventil som ligger under røra fra luftfilteret idag da, men ble ikke bedre...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KAn vistnok få samme problem dersom du har problemer med en POS (Power Output Switch), finnes mange tråder på dette på Audiworld.com (s-cars). Finnes vel et reserve uttak på bilen som man kan prøve å bytte rundt på for å se om problemet løser seg.

 

Har du sjekket pluggene/plugghettene? De kan også gi slike problemer.

J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fuktighet i LMM'n kan forårsake lugging, spes etter motorvask eller store sølepytter... Andre ting kan være små luftlekasjer som gjør at den får for mye trykk.. Da kutter den og spiller helt ludo ved fult pådrag.. skjedde meg på Siste året med VACCS cup'n... bilen gikk ikke merkbart dårligere der og da, men fant fort ut at slangen inn på ic'n under bilen var spukket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du ser av svarene, kan det være mange årsaker. Her kommer enda en.

Har du sjekket pluggene?

Når pluggene løsner (sitter løst), får du denne oppførselen, spesielt ved varm motor og fult ladetrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.