Anbefalte innlegg

må jeg ha enveisvetil koblet på vaacumslagen til sperra etter at jeg har fått turbotrykk i systemet.. eller er det bare å koble til sperra igjen? bilen er en coupe 10V ng med 3B motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bygges jo om en bil i døgnet til 20v turbo.. så noen må vel vite dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også lurt litt på dette. Da mine sperrer ble styrt av en slange fra innsuget på KU motoren min. Der var det vakumstyrt det systemet.

Men nå som jeg monterer turbomotor så vil det jo bli trykk i de slangene vil det ikke? Hvordan kan det da funke: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig må du ha en enveisventil. Systemet skal stå i vakuum konstant for å fungere. Men, nå er det relativt vanlig at det er en enveisventil en eller annen plass. Du har jo også en tank i bagasjerommet en plass som samler vakuum ifm diffsperra også.

 

Edit: Stig. Coupen din har en slik enveisventil en eller annen plass under baksetet på førersiden evt langs kanalen på førersiden under gulvteppet. Så du trenger med andre ord ikke å bekymre deg.

Ørjan: samme gjelder for din bil, men kanskje ventilen ligger en annen plass, har du gamletypen sperre med vribryter mener jeg den skal ligge en plass bakom vribryteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må jeg ha enveisvetil koblet på vaacumslagen til sperra etter at jeg har fått turbotrykk i systemet.. eller er det bare å koble til sperra igjen? bilen er en coupe 10V ng med 3B motor.

 

har i min coupe quattro satt inn en -83 ur quattro motor. man må ha enveisventiler eller så vil jo sperrene slå seg av eller slå seg på så fort man får turbotrykk.. noe man selvfølgelig ikke vil når man leker..: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det er ingen fare for å ødelegge sperra ved å bare koble den til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min bil er det enveisventil orginalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har i min coupe quattro satt inn en -83 ur quattro motor. man må ha enveisventiler eller så vil jo sperrene slå seg av eller slå seg på så fort man får turbotrykk.. noe man selvfølgelig ikke vil når man leker..: rock :

Jeg slår ikke på sperrene når jeg leker...?: klø : For at den skal sperre må jeg vri på den bryteren. Jeg lager ikke piruetter med sperrene slått på. Er det ikke skadelig for sperrene å svinge?

Har jeg misforstått noe her eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg slår ikke på sperrene når jeg leker...?: klø : For at den skal sperre må jeg vri på den bryteren. Jeg lager ikke piruetter med sperrene slått på. Er det ikke skadelig for sperrene å svinge?

Har jeg misforstått noe her eller?

 

På asfalt i veldig krappe svinger er det skadelig, men på snø eller andre glatte underlag så sliter det ikke så mye, bare å reise ut å prøve med sperrer på mr. ørjan, forutsatt att du ikke skal kjøre sakte i små ringer;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.