Hvorfor blir ikke golfen min varm?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurte på om dere har noen kjennskaper til at bilen ikke blir virkelig varm?

Når jeg kjører blir den aldri "opptimal" varm, mens når bilen står på tomgang, så blir den normal! Noen som har noen tips om hva dette kan være?

 

Jeg har sjekket frostveske og alt, men den er vanlig, men den blir uvanlig fort tom...

 

Kan det være noe med termostaten?

 

Prøver å legge med et bilde :)

 

 

 

Ola

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper på termostat ja. Men du sier at den blir fort tom... Lekkasjer? Dammer under bilen?

 

Ser ikke noe bilde jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde virka ikke! Var bare av temp måleren som står på litt over 70 grader!

Nei, har ikke lagt merke til noe under bilen..

er det vrient og bytte termostat eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan rett og slett være sensoren som leser av varmen inn til instrumentet..

 

hadde samme problemet på min 2'er golf. bytta den (svart sensor) .. da kom den seg og viste normal varme igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde problemer på a4en nå at den aldri ble sikklig varm, byttet kuppefilter og nå funker det som bare det, Filtere var helt sort og tett .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat byttet termostat på min golf3. Hadde samme symptomer som din bil foruten at kjølevesken ikke lekker.

Byttet termostaten og bilen gikk på kok etter ca.15min fordi radiator viften ikke slo inn. Ny termokontakt ble kjøpt inn og byttet.. Bilen funker som en drøm.. 90Grader, men ikke mer.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har det egentlig å si for motoren at den ikke blir varmere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har det egentlig å si for motoren at den ikke blir varmere?

har vel noe med normal arbeidstemperatur å gjøre..hadde egentlig ikke noen problemer da bilen ikke ble mere enn 70grader, men det virker som om bilen går litt finere nå som temperaturen ble normal..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, mammagolfen har det samme syndromet, men har ikke hatt noen anntydninger til at motoren ikke har hatt det optimalt. Lav CO, stille gange og går som ei kule! :cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.