klima anlegg og kjøre komputer?? (200tq)

Anbefalte innlegg

Hva sjer etter man trykker på knappen på klimakontrollen? jeg får kun blåsing i vinduene! hva er det som sjer etter denne kontrollen? er det vacum styrt eller er det mekanisk?

 

så kjøre computeren! den forsvant bare i dag! noen som har vert borti det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva sjer etter man trykker på knappen på klimakontrollen? jeg får kun blåsing i vinduene! hva er det som sjer etter denne kontrollen? er det vacum styrt eller er det mekanisk?

 

så kjøre computeren! den forsvant bare i dag! noen som har vert borti det?

 

Klimakontrollen er vakuumstyrt. Det er plastledninger som går hit&dit, men disse er festet til alle enhetene med gummislanger. Disse kan selvsagt morkne og da begynner ting å bli festlig. Du må altså lete etter en vakuumlekkasje.

Jeg leste på ei webside at kontrolleren til vakuumslangene kan kjøre seg fast, så denne kan du også sjekke. Følg alle de fargede vakuumledningene til hanskerommets høyre underside. Der skal den henge.

Om alt dette fungerer kan du kontrollere at alle spjeldene rører på seg, og at det ikke er vakuumlekkasje i "vakuumklokkene" som drar spjeldene.

Fjerde alternativ er jo fåkka klimakontroller.

 

Har du reguleringsmulighet på temperaturstyringa, eller har du mista denne også? Hvis ingen regulering skjer er sjansen størst for at det lekker i vakuumforsyninga en plass.

 

Kjørekompen kan jo være sikringa bare :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klimakontrollen er vakuumstyrt. Det er plastledninger som går hit&dit, men disse er festet til alle enhetene med gummislanger. Disse kan selvsagt morkne og da begynner ting å bli festlig. Du må altså lete etter en vakuumlekkasje.

Jeg leste på ei webside at kontrolleren til vakuumslangene kan kjøre seg fast, så denne kan du også sjekke. Følg alle de fargede vakuumledningene til hanskerommets høyre underside. Der skal den henge.

Om alt dette fungerer kan du kontrollere at alle spjeldene rører på seg, og at det ikke er vakuumlekkasje i "vakuumklokkene" som drar spjeldene.

Fjerde alternativ er jo fåkka klimakontroller.

 

Har du reguleringsmulighet på temperaturstyringa, eller har du mista denne også? Hvis ingen regulering skjer er sjansen størst for at det lekker i vakuumforsyninga en plass.

 

Kjørekompen kan jo være sikringa bare :)

 

ja jeg har tempratur regulering som funker.

men jeg vet det går en hvit slange på ei vacuumklokke på den sia av motoren hvor innsuget ikke er. den er løs inn i bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jeg har tempratur regulering som funker.

men jeg vet det går en hvit slange på ei vacuumklokke på den sia av motoren hvor innsuget ikke er. den er løs inn i bilen

 

Jah, skal den være det da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jah, skal den være det da?

hehe nei skal vel ikke det da, oppdaga den da jeg skulle skifte cupevifte! må vel ut med dasjen for å komme til bak klimakontrollen????

 

sjønner du hvilken vacuum klokke denne går til? hva den er til?

kansje jeg må legge ut et bilde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe nei skal vel ikke det da, oppdaga den da jeg skulle skifte cupevifte! må vel ut med dasjen for å komme til bak klimakontrollen????

 

sjønner du hvilken vacuum klokke denne går til? hva den er til?

kansje jeg må legge ut et bilde.

 

Det holder å ta ut midtkonsollen, du får full oversikt da. Jeg kan kanskje tenke meg at den går til reguleringa av hvor mye varmtvann som slipper inn til varmeregisteret. Om du legger ut et bilde kan jeg svare deg helt sikkert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at jeg har en hvit vacumslange i bilen min også, som ikke er koblet til noe som helst. Går inn på høyre side av motoren, og henger bare bak hanskerommet. Den er plombert, så da regner jeg med at den ikke har så mye funksjon!

Men post det her hvis du kommer frem til noe! Har samme problemet selv. Svetter som faen på overkroppen, men fryser som besatt på beina!

 

Kjørecomputeren min også "dør" av og til. Men jeg bare trykker på knappen for å velge funksjon, så kommer den igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror den hvite er til de bilene som har en kran på vannslangen inn til varmeapparatet. Stenger for varmvannet når kjølinga skrus på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.