Børster i viftemotor....feilsøking Climatronic ??

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips til meg ?? Har alle symptomer på at børstene på motoren min er gåen. Kjører jeg på humpete vei så starter vifta......av og til ellers men ikke så ofte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen tips til meg ?? Har alle symptomer på at børstene på motoren min er gåen. Kjører jeg på humpete vei så starter vifta......av og til ellers men ikke så ofte.

 

er jo ikke mye å si om den saken da det er jo helt rettfram å skifte de da. alt du trenger er jo verktøy for å få den sund og en loddebolt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper lite når man ikke får kjøpt løse børster hos Møller. Får kun kjøpt komplett viftemotor å den koster 1922 kr inkl mva og VACN rabatt. Noen som har et lite tips om hvor man evt. kan få tak i børster til en slik viftemotor ?? Lite kjekt å ikke ha varme-apparat nå om vintern : rolleyes Kan det være noe annet som gjør at viften ikke starter ?? At det ligger inne en feil i Climatronicen eller noe slikt ?? Kom med tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper lite når man ikke får kjøpt løse børster hos Møller. Får kun kjøpt komplett viftemotor å den koster 1922 kr inkl mva og VACN rabatt. Noen som har et lite tips om hvor man evt. kan få tak i børster til en slik viftemotor ?? Lite kjekt å ikke ha varme-apparat nå om vintern : rolleyes Kan det være noe annet som gjør at viften ikke starter ?? At det ligger inne en feil i Climatronicen eller noe slikt ?? Kom med tips.

 

Brøvd å tvangskjøre vifta med direkte 12V?

Kjent kontaktfeil der også. Sikker på at børstene er gåen? Sett fysisk? Elektrorens kan gjøre underverker slik at den holdeer ut vinteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brøvd å tvangskjøre vifta med direkte 12V?

Kjent kontaktfeil der også. Sikker på at børstene er gåen? Sett fysisk? Elektrorens kan gjøre underverker slik at den holdeer ut vinteren.

Nei har ikke sett fysisk om de er gåen. Er visst en 4-5 timers jobb å få inn og ut vifta etter det jeg har lest. Mulig det tar litt mindre tid. Skal ta å feilsøke å prøve litt i helga tenker jeg. Kjipt uten varmeapparat på vinterstid med dugg og kulde : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei har ikke sett fysisk om de er gåen. Er visst en 4-5 timers jobb å få inn og ut vifta etter det jeg har lest. Mulig det tar litt mindre tid. Skal ta å feilsøke å prøve litt i helga tenker jeg. Kjipt uten varmeapparat på vinterstid med dugg og kulde : rolleyes

 

Ok,prøv å koble fra kontakten og bruk elektrorens og se på tilslutningskabel. Hadde samme problem selv,var dårlig kontakt på min. Lydersen på Mo hadde samme problem husker jeg ikke feil: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen tips til meg ?? Har alle symptomer på at børstene på motoren min er gåen. Kjører jeg på humpete vei så starter vifta......av og til ellers men ikke så ofte.

 

Som jeg har skrevet før, akkurat slik var min og. :D Og det var børster.. Siden det er en klar slitedel er det beste for deg å kjøpe motoren ny, evt høre om Mekonomen kan skaffe tilsvarende. Hvis du helst vil spare penger, finner du deg en s4/100 med færre driftstimer og bytter over derfra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg har skrevet før, akkurat slik var min og. :D Og det var børster.. Siden det er en klar slitedel er det beste for deg å kjøpe motoren ny, evt høre om Mekonomen kan skaffe tilsvarende. Hvis du helst vil spare penger, finner du deg en s4/100 med færre driftstimer og bytter over derfra.
En kompis har en C4 motor liggende å den bilen har gått 150k km....så vi får se om ikke litt Elektrorens virker først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bosch verksteder pleier å ha børster i forskjellige dimensjoner til elektromotorer. Bare ta med restene av de som står i viftemotoren din og finn noen som ligner. Fiksa en startmotor på en motorsykkel med disse,filte dem bare til med en slipemaskin slik at de passet og lodda dem på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.