Anbefalte innlegg

Finnes det en enkelt måte å få "komforblinklys", dvs at man ved et lite vipp på blinklyshendelen får 3 blink? Slik det er på en del nyere VAG?

 

Bytte blink-rele til en annen type, f.eks?

(For biler som ikke har dette som standard, selvsagt....)

Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:tilber: MÅ HA!!!

 

Så at Bjørn Badowski hadde link til dem på galleriet sitt. Dette er jo helt rått!!Får se hvor mye penger som er igjen når julegavene er kjøpt... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen med litt tysk egenskaper som kan fortelle meg om jeg kan bestille på nettsiden eller må jeg kontakte dem, jeg klarte ikke se hvem biler de har dette til:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står at typen MOS-FET passer alle biler, mens typen PLUS passer enkelte biler som Mazda og BMW, som bruker doble blinkreleer, mens TTL er for digitale blinksystemer (hvor blinkerne drives av Can-Bus-hjernen tipper jeg)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel antakelig litt feil å bruke denne tråden, men jeg håper dere har meg tilgitt.

Finnes det noen måte å FJERNE denne funksjonen på i biler som har det montert originalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen med litt tysk egenskaper som kan fortelle meg om jeg kan bestille på nettsiden eller må jeg kontakte dem, jeg klarte ikke se hvem biler de har dette til:confused:

jeg kjøpte MOS-FET til min bil, det er som Per sier den som passer flest biler

Her er oversikten som fulgte med min komfortblinker. (dårlig mobilbilde)

DSC00025.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: vinke :

Sjekket med Møller....

 

The part numbers are:

 

000 998 229 for the S2 (and most older models of VAG vars)

 

000 998 229 A for the Golf IV (and others)

 

Bestilles igjennom Møller... rundt 500-600 kr....

(vet ikke om det er bare rele bytte eller noe xtra koblinger)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er dette å få på eldre VAG som foreksempel Vento

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel antakelig litt feil å bruke denne tråden, men jeg håper dere har meg tilgitt.

Finnes det noen måte å FJERNE denne funksjonen på i biler som har det montert originalt?

 

Dette lurer også jeg på. Ser ingen fordeler med 3-blink funksjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lurer også jeg på. Ser ingen fordeler med 3-blink funksjonen.

Personlig synes jeg det er genialt ved feltbytte på motorvei samt i rundkjøringer..

 

Hadde det på de to forrige bilene mine, men ikke den jeg kjører nå... Har fremdeles ikke vennt meg av med å bare vippe litt på bryteren...

 

Så nå er jeg en av de idiotene som blinker EN gang med blinklyset på vei ut av rundkjøringer og når jeg bytter felt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er genialt ved feltbytte på motorvei samt i rundkjøringer..

 

Hadde det på de to forrige bilene mine, men ikke den jeg kjører nå... Har fremdeles ikke vennt meg av med å bare vippe litt på bryteren...

 

Så nå er jeg en av de idiotene som blinker EN gang med blinklyset på vei ut av rundkjøringer og når jeg bytter felt...

Støttes. Suverent i rundkjøringer, ved forbikjøringer og på motorvei. Vi har en Caddy på jobben med denne funksjonen også, men med kun 3 blink (har programert 4 på min egen) og 3 blink blir litt snaut synes jeg, da blinkingen ved veikryss blir for kort. Kan jo selvfølgelig starte og blinke senere, men da er man jo nesten i krysset allerede.... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det, men nå har vi ikke to-felts motorvei her i nord, og rundkjøringene er små og langt i fra hverandre. Det som vi derimot har her oppe, er "venstre-blink-hilsen", dvs at når man møter kjenninger i trafikken blinker man en gang til venstre etter at man har passert hverandre, slik at man ser det i speilet. Tror dette er et nordnorsk fenomen men veldig vanlig her oppe, selv blant voksne folk. Og med 3-blink funksjonen ser det veldig teit ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det, men nå har vi ikke to-felts motorvei her i nord, og rundkjøringene er små og langt i fra hverandre. Det som vi derimot har her oppe, er "venstre-blink-hilsen", dvs at når man møter kjenninger i trafikken blinker man en gang til venstre etter at man har passert hverandre, slik at man ser det i speilet. Tror dette er et nordnorsk fenomen men veldig vanlig her oppe, selv blant voksne folk. Og med 3-blink funksjonen ser det veldig teit ut..
:) Kjenner igjen det også... i så måte er det LETT irriterende med komfort-blinklys :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det, men nå har vi ikke to-felts motorvei her i nord, og rundkjøringene er små og langt i fra hverandre. Det som vi derimot har her oppe, er "venstre-blink-hilsen", dvs at når man møter kjenninger i trafikken blinker man en gang til venstre etter at man har passert hverandre, slik at man ser det i speilet. Tror dette er et nordnorsk fenomen men veldig vanlig her oppe, selv blant voksne folk. Og med 3-blink funksjonen ser det veldig teit ut..

Da bruker jeg å holde ned hendelen og blinke to ganger, for så å slippe den.

Da slipper man iaffal det tredje blinket ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg hva jeg skal bestille, hvis jeg går til møller for å kjøpe der??

 

Har 99 mod a6 1.9 tdi.

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Kjenner igjen det også... i så måte er det LETT irriterende med komfort-blinklys :)

 

Det går ann å få til kun èn blink, selv om man har denne funksjonen.

Bare å vippe den helt ned også tilbake igjen. Da blinker den 1 gang.

 

Komfort-blink er digg! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går ann å få til kun èn blink, selv om man har denne funksjonen.

Bare å vippe den helt ned også tilbake igjen. Da blinker den 1 gang.

 

Komfort-blink er digg! :D

ENIG...digg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt dette på A6'n min

Noen som vet om dette kan skaffes i Norge , hos Møller kanskje ?

Noen som evt har delenummer ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: vinke :

Sjekket med Møller....

 

The part numbers are:

 

000 998 229 for the S2 (and most older models of VAG vars)

 

000 998 229 A for the Golf IV (and others)

 

Bestilles igjennom Møller... rundt 500-600 kr....

(vet ikke om det er bare rele bytte eller noe xtra koblinger)

 

 

 

SJÅ HER!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SJÅ HER!!!

 

 

Har selv a6, gikk til audi i dag, fikk beskjed om de to delenummerne som ble opplyst, passet bare til vw!!!!

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SJÅ HER!!!

 

 

Har selv a6, gikk til audi i dag, fikk beskjed om de to delenummerne som ble opplyst, passet bare til vw!!!!

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men da tror jeg at jeg foretrekker å kjøpe et ferdig - noen som har prøvd å bytte til nevnte delenr på "eldre" VW?

 

Terje

Tenkte på noe lignende.. Vil dette i teorien være teknisk mulig på einseren min? Eller er det andre ting som må være på plass først?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.